/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
LUNGEBETÆNGELSE
Fra : AG112
Vist : 774 gange
300 point
Dato : 02-09-06 22:14

VI HAR EN VALLAK SOM HAR HAFT LUNGEBETÆNDELSE I MEGET LANG TID OG HAN HOSTER OGSÅ, HAN HAR TABT SIG RIGTIG MEGET, VI HAR HAFT DYRLÆGE 4 GANGE, OG HAN HAR FÅET
3 OMGANGE PENICILLIN I SPRØJE.
MEN HVER GANG FALDER HAN TILBAGE TIL AT HAVE DET DÅRLIGT.
DYRLÆGEN SIGER DER NOK IKKE ER MERE AT GØRE.

MEN VI VIL GERNE HJÆLPE HAM, HAN TRÆNGER TIL AT BLIVE FEDET OP, HAR PRØVET
HAVRE, HVEDE, MAJS, MELASSE, MEN HAN ER IKKE RIGTIG SULTEN, VI LOKKER OGSÅ MED ÆBLER.
HAR OGSÅ PRØVET FORSKELLIGE ØKO HOSTESAFTE OG HVIDLØG.

HAR NOGEN ET BUD PÅ, HVAD VI KAN FEDE HAM LIDT OP MED, SÅ HAN MÅSKE KAN KOMME OVENPÅ IGEN. HAN ER ELLERS EN GLAD HEST.

MVH AG 112

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 310 point
Dato : 02-09-06 22:47

Nu kender jeg ikke din dyrlæge, og ved hvor dygtig han er, men nu er det jo ikke alle former for lungebetændelse eller andre luftvejsinfektioner, der kan kureres med penicillin.

Så måske det var en ide, at prøve en anden dyrlæge og få hesten ordentligt tjekket.
Jeg synes ikke det er almindeligt, at alinindelig lungebetændelse skal være sådan noget langvarigt, og som penicillin ikke hjælper på.

http://www.netdyredoktor.dk/sw13520.asp

http://www.netdyredoktor.dk/sw7575.asp

Ligefrem forslag til noget at fede ham op på, er jo ikke nemt, når han ikke vil spise ret meget, og I har jo prøvet så godt som alt det der normalt anses for "godbidder" til heste.

mvh dova

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 03-09-06 00:10

HEJ DOVA

IFLG. DE LINKS DU GAV MIG, ER DET EN FORM FOR COPD, HAN HAR.

DET ER 2 FORSKELLIGE DYRLÆGER DER HAR VÆRET OG SE PÅ HAM, DA DET ER DYRLÆGE TEAM, HVOR DE SKIFTES TIL AT TAGE VAGT.

VI MÅ NOK ERKENDE, DET DESVÆRRE ER FOR LANGT UDE, HAN ER ELLERS EN STOR FLOT HEST.

MVH AG112

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-09-06 09:45

http://www.alternativinfo.dk/public/dyr/behandle.htm#3000
Jeg har hørt om katte og mennesker der får alternativer til pencillin, fordi pencillins virkning har aftaget for dem, hvilket skulle være meget almindeligt for de der har fået det mange gange.
Hvad der bruges isteden for er vel forsøget værd, men jeg ved ikke hvad det hedder, en alm. eller en alternativ må vide dette, udfra din beskrivelse virkler det ikke som om den dyrlæge du har været hos ved det.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 03-09-06 10:46

TAK MULBERRY

DET ER VED EN MED HORSEMANNSHIP, JEG HAR FÅET HVIDLØGSPULVER OG ALTERNATIV HOSTESAFT.

MVH.AG112

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-09-06 11:49

Hej mulberry.
Der er vist noget du har misforstået, når du skriver at penicillin ikke virker på katte og mennesker, som har fået det mange gange.
Det virker forhåbentlig hverken på kat eller menneske nogensinde. Det skal virke på bakterier.

Noget andet er er der er bakteriestammer, som er blevet immune, så det heller ikke virker på dem.

Så virkningen beror ikke på hvor mange gange katten har fået penecillin, men hvor mange gange de pågældende bakterier, som den er inficeret med har fået det. Og det kan meget vel være i eller udenfor et helt andet dyr.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-09-06 13:14

Jeg ville under alle omstændigheder kontakte en dyrlæge, der ikke kommer fra det samme lægehus. Husk på, at den ene har læst den andens journal og har derfor allerede en diagnose i hovedet...

Det handler jo om at gøre alt, der kan gøres for at redde hestens liv. Når det er gjort så kan den hårde beslutning træffes, hvis det er nødvendigt.

Vaxen

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-09-06 15:49

Tak Transor ! Det var dét jeg mente.
Hostesaft og hvidløgspulver er hvad det er, men vel egentlig ikke noget der ligefrem er et godt alternativ, der kan sidestilles med pencillin. Kan desværre, som sagt, ikke huske hvad det hedder, men ved de bruger det blandt andet i Felinas Katteklinik, som altså kun er for katte. Og at de bruger det til katte der har fået pencillin mange gange, som ikke synes at have nogen effekt af pencillin længere.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 03-09-06 16:44

HEJ MULBERRY

JEG HAR FUNDET FELINAS KATTEKLINIK PÅ NETTET, OG VIL KONTAKTE DEM I MORGEN.

DORA SKREV ET LINK TIL NETDOKTOREN OM SYGDOMMEN "CORD", DET STEMMER DESVÆRRE ALT FOR GODT MED VORES HEST.

HESTEN HAR OGSÅ FÅET BINYREBARK, OG VI VANDER HANS FODER, OG GIVER WRAP HØ.

HVIS DET ER EN VIRUS DER HAR FORÅRSAGET INFEKTIONEN, OG DER ER SÅ STORE FORANDRINGER I LUNGERNE, STÅR DER, AT DER DESVÆRRE IKKE ER RET MEGET AT GØRE.

MEN VI HÅBER JO ALTID PÅ, AT NOGEN HAR PRØVET NOGET LIGNENDE, OG HAR GODE RÅD, SOM DEM I KOMMER MED.

TAK FOR DET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-09-06 18:19

Du tror måske at det er ved at være sidste chance, men håber selvfølgelig til det sidste. Og du virker opsat på at gøre alt der overhovedet kan gøres og lidt til. Ingen kender dagen før solen er gået ned. På et eller andet tidspunkt er det dog uundgåeligt. Derfor har jeg samlet nogle links, der kan være nyttige i den situation. Jeg har selv erfaring med at være godt hjulpet gennem sorg ved at se billeder og huske de gode minder og erindre mig selv om at alt hvad der var muligt på daværende tidspunkt blev forsøgt og at jeg jo ,stadig kan blive klogere og på den måde en dag hjælpe et andet væsen bedre end jeg kunne tidligere hvor min viden var mere begrænset.
http://www.hesteinternatet.dk/static/000001/000001/002657.asp
http://www.dyremindet.dk/Default1.asp?Width=800x600
http://www.netdyredoktor.dk/sw488.asp?lsearchdataid=208285

Godkendelse af svar
Fra : AG112

Dato : 04-09-06 19:11

Tak for svaret dova.

OG TAK TIL ALLE I ANDRE, NU MÅ VI SE HVORDAN TINGENE UDVIKLER SIG, FORHÅBENTLIG TIL DET BEDSTE.

MVH AG112