/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Tømme clipboard
Fra : fjendsbo
Vist : 2525 gange
100 point
Dato : 30-08-06 13:56

Når jeg skal kopiere ting fra en fil til en anden har jeg det problem at den første del jeg kopierer bliver liggende i clipboard, så uanset hvad jeg forsøger at sætte ind efterfølgende, så er det den første del der dukker frem igen.

Hvordan tømmer jeg clipboard på en smart måde. Lige nu er min løsning at genstarte computeren, lidt molboagtigt men det virker

ps. et hurtigt , og brugbart, svar vil øge pointene

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 30-08-06 15:57

Tihi, nu har jeg fundet en ny løsning..... jeg har bare åbnet et word vindue, og så tømmer jeg udklipsholderen her......Kom ikke og sig at jeg ikke er kreativ.... Nogen der ved hvordan det kan gøres i auto-cad?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-08-06 16:16

Hvis du purger, så slettes vel også clipboard

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-06 16:16

måske som at tømme i notesbog ??

åbn notesblok
skiv "a" (eller andet)
marker dit "a" (eller andet)
klik CTRL+C

så indeholder musen kun det elendige a - eller hvad du nu bruger .

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 30-08-06 16:27

til e.c

Jeg forstår ikke lige udtrykket purger, er det en komando? (jeg er meget ny og dertil selvlært autocadbruger) Jeg bruger fortrinsvis _copyclip = Ctrl+c. til at kopiere fra entegning til en anden, eller insert hvis det er hele emner der er tale om

til mirit dk

Ja man skulle jo tro at clipboardet tømtes på normal vis ved brug af ctrl+c/ctrl+v, men det er tilsyneladende ikke tilfældet i min autocad....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-08-06 16:30

Jeg vender tilbage

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-06 16:33

purge = rense - slette - tømme osv

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-08-06 17:18

Åbn et tilfældigt dokument og HighLight et mellemrum = blank, tast Ctrl_C så indeholder clipboarded KUN en blank karakter = ingenting.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-06 20:05

Yes - purge er nemlig at rense.
Lige som office programmerne laver autocad også en backup fil men her følger den tegnigen indtil du vælger purge.
Du kan se det i filhåndtering at den er der, og den forsvinder/renses når du trykker på purge.
Men alt fortryd og vende tilbage forsvinder også.
Hvis du har en acad fil på diskettedrevet som er større end halvdelen af disketten og du åbner den for at arbejde, vil du evt få problemer med den.

Jeg har ikke nogen Autocad kørende på mine comp lige nu, og kan ikke huske hvor den sidder.
Men det er i en af rullemenuerne - måske nederst.

Godkendelse af svar
Fra : fjendsbo

Dato : 31-08-06 08:35

Tak for svaret e.c.

Og tak for hjælpen til alle i andre også. Det er godt at der findes steder som kandu, når man nu lige har brug for hjælp