/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
forkølet
Fra : anton72
Vist : 698 gange
50 point
Dato : 27-08-06 11:13

er der nogle herinde, som har erfaring med behandling hos katte, der bliver forkølet.

pfht.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 27-08-06 11:18

Tag dyret til dyrlægen -han kan give dig mediciner og undersøge katten for evt andre sygdomme hvis det skulle vise sig at det ikke er forkølelse den lider af.
Herinde er der mange velmente svar osv men dyrlæger er det nok begrænset med..

mvh sverola

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-08-06 11:29

Hvordan ved du den er forkølet??? Hvad er viser katten?

Så længe den spiser og drikke er det godt, men generelt bør den jo tilses af en dyrlæge som den første ting mandag morgen, med mindre den bare ligger sløvt hen og IKKE spiser og drikker.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 27-08-06 11:37

ja jeg ville også tage den til dyrlægen. Det kan også være andre ting. Hvis den nyser, næsen og øjnene løber kan det også være kattesyge. Så bare til dyrlægen med den mandag.

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 50 point
Dato : 27-08-06 13:13

Hvilke symptomer?
Hvis katten nyser af og til, og det kommer lidt klar væske ud af næsen ved nys, har den fået en lille forkølelse eller været udsat for træk.
Hvis katten har snotnæse, betændelse i øjne, der klistrer lidt sammen, og den event. også har blærer ved mundranden og i ganen/på tungen mm., så har den fået katteinfluenza.
Hen til dyrlægen, som så kun kan behandle symptomerne. Forhåbentlig kommer den over det, og bliver herefter immun overfor samme sygdom. En killing har f.eks. sværere ved at komme over det, som en voksen kat.
Lad katten blive vaccineret med en vaccine der indeholder dækning af Kattesyge, Katteinfluenza, Chlamydia-infektion og Leukæmi.
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : anton72

Dato : 27-08-06 21:54

Tak for svaret akle.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-08-06 14:27

Selv tak!
MVH Akle

Kommentar
Fra : IlseF

Dato : 04-09-06 21:45

hvor er det dejligt og betryggende, at man kan få så gode råd og svar på sine spørgsmål - tak for det, jeg tager selvfølgelig til dyrlægen med min kat imorgen. hej hej ilsef