/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Undgå telefonsælgere
Fra : lassethorsted
Vist : 4014 gange
50 point
Dato : 26-08-06 11:43

Hvordan undgår man at blive kimet ned af disse sælgere? Jeg har i forvejen bedt telefonselskabet om "forskerbeskyttelse" osv. men de siger at de ikke kan gøre mere for at jeg skal slippe for disse telefonsælgere. Det er selvfølgelig ikke ulovligt at ringe folk op for at sælge noget, men jeg vil skyde på at jeg har 10-15 af disse opkald om ugen (!!!), og det er i den grad p**** irriterende. Jeg har ikke hemmeligt nummer, da jeg er selvstændigt erhvervsdrivende, og derfor skal kunder kunne finde mit nummer osv. Nogen der har en idé?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-06 11:48

Denne metode siges at være populær og effektiv

http://www.k9k.dk/index.php?id=1669

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-06 11:49
Kommentar
Fra : IPM

Dato : 26-08-06 11:56

Hej
En metode der virker er at du siger når vedkommende ringer op: Stop Pladen.

IPM

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-08-06 11:58

Jeg bruger metoden, - jeg vil gerne købe, send varen. Betaling sker
når jeg vinder på lotto.
Sælgeren taber hurtigt gnisten.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 25 point
Dato : 26-08-06 14:51

http://www.familieadvokaten.dk/emner/621.html# A.%20Dør-%20og%20telefonsalg:

bed om at tale med sælgerens overordnede og få en skriftlig bekræftigelse på at det ikke gentager sig - og gør det overfor enhver du ikke "gider" tale med i den forbindelse - har du først aftalen på skrift kan du gå videre med det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-08-06 15:08

Det bedste middel mod disse telefonsælgere er:
Få deres navn og et telefonnummer, og sig at du vil ringe til bage, da du ikke har tid i øjeblikket.

Det er sjældent at de vil give disse oplysninger, og derfor køre et noget urent trav! - Du kan derfor hurtigt udlede af samtalen, at de forsøger at logge dig ind i noget som ikke er pengene værd.

Kommentar
Fra : macau

Dato : 26-08-06 18:35

det allerbedste er at sige"ok,,men jeg er i rki" så hører du ik mere til dem,,,

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 26-08-06 19:09

Jeg har brugt den med at sige til dem at jeg ikke har tid til at tale med lige nu, men de kan sende mig noget materiale , enten på fax eller post og så vil jeg tage kontaklt til dem når jeg har haft tid til at se det igennem. Der kommer ALDRIG noget, hverken på fax eller post. Mange af dem er fra det samme firma der bare har forskellige navne, det ses når man tager oplysninger på dem, og derfor bruger de samme database og når du har snakket med og bedt om materiale fra nogle få, så er der snart ikke flere der ringer. Jeg har selv brugt denne metode og der er ikke nogen af dem der ringer til mig mere.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 26-08-06 19:40

Kontakt cpr registret i din kommune og udfyld et skema. Derefter er det ulovligt for firmaer at kontakte dig mht
telefonsalg i privaten.

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 26-08-06 23:47

amandaKanDu

Han har jo en virksomhed og så er det jo ikke sikkert at deres database indeholder den slaks oplysninger

Godkendelse af svar
Fra : lassethorsted

Dato : 27-08-06 10:13

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : caspersch

Dato : 06-11-09 17:53

Læs her hvad jeg mener om telefonsalg:
http://avisabonnement-tilbud.dk/artikel/undgaa-telefonsaelgere/

Køb det aldrig - det giver bare grobund for endnu mere telesalg...

Kommentar
Fra : amandaKanDu