/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
forudbetalt leje
Fra : krib06
Vist : 3788 gange
97 point
Dato : 23-08-06 17:10

Hvordan er reglerne for depositum og forudbetalt leje?
Må man tage 3 mdr. depositum + 3 mdr. forudbetalt leje +1.måneds husleje?
Jeg har fået af vide at hvis man gør det, skal huslejen betales kvatalsvis, er det rigtigt?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-06 17:26

Du kan få et proff. svar her

http://www.llo.dk/

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 107 point
Dato : 23-08-06 17:36

Citat
Depositum og forudbetalt husleje:
Førstegangsbetalingen må højst udgøre hvad der svarer til 6 måneders husleje ekskl. varme.
De 3 måneder er depositum, der er udlejers sikkerhed for lejers forpligtigelser ved fraflytning.
De sidste 3 måneder er forudbetalt husleje, som lejer kan bo op i opsigelsesperioden.
Udlejer kan også kræve den første måneds husleje, eller hvis der betales kvartalsleje, de første 3 måneder.
Udlejer har ret til at regulere depositum og forudbetalt husleje i forbindelse med varsling af huslejestigninger

http://www.llo.dk/sw255.asp

Så det du har fået at vide er ikke rigtigt.

Godkendelse af svar
Fra : krib06

Dato : 23-08-06 18:06

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-08-06 18:21

Tak