/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
HJÆLP voldig svigersøn
Fra : ladies
Vist : 882 gange
100 point
Dato : 21-08-06 19:31

jeg har en datter på 20 år sød dejlig og mil og en rigtig flot kærlig pige-som efter hendes(før søde kæreste)er blevet rigtig bange han er begyndt at tage stoffer noget hun HADER-hun har så prøvet at gøre det over med ham-men nu møder han op de steder han ved hun befinder sig -truer med at hendes venner får tæsk-og nu er det blevet sådan at hun er ved at låne et sommerhus i den anden ende af landet-uden at han ved det-men det kan da ikke passe at hun skal leve under jorden pga af ham hvad skal jeg gøre for at hjælpe hende hun er med god grund MEGET MEGET bange-han har desværre åbetbart nogle meget meget grimme venner for da hun var til fest med hendes gamle efterskole dukkede han op at nu skulle hun ikke til fest mere og hvis hun ikke tog med tilbage(de bor ikke sammen)ville ha og hans venner banke hendes venner-han henter hene på job ovs HJÆLP
ladies(hun er ikke en vild pige han er rent faktisk den 2 kæreste hun har haft)

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 21-08-06 19:34

Jeg ville snakke med politiet om det. Det er ikke ligetil at få et tilhold, men det lyder som det eneste
rigtige i din datters situation.

Held og lykke

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 21-08-06 19:42

indtil videre har vi fået den besked at han jo skal gøre noget før at politiet kan give ham et tilhold -det er ikke nok at han er kendt(vidste vi ikke)som puhser og voldig så længe han kke har gjort hende noget-ved ikke om man evt kan-gøre andet for at få et politihold-er virkelig bekymret for hende

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 21-08-06 19:45

tror desvære ikke du får noget ud af at gå til politiet
var selv ude for det for et år side , da sønnen blev truet på livet af nogle rokkertyper der ikke ville betale den knallert de havde smadret , da de måtte opgive at stjæle den
den besked vi fik , var at de intet kunne gøre før de havde gjort alvor af trudslerne , selvom der var flere der havde hørt det

men prøv aligevel , kunne jo være du kunne få vagthavende til at ringe til ham , mange bliver skræmt væk , når de finder ud af at politiet er kontaktet, så ved de at de er kommet i søgelyset

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-08-06 19:49

Send et "pænt" brev til ham og fortæl ham i det, hvad I har tænkt på at gøre, hvis ikke han lader din datter være i fred.

Min mand og jeg prøvede det selv med vores tidligere svigersøn (alkoholiker, manipulerende og utålelig), det hjalp og i dag har vi et tåleligt forhold til ham når vi mødes. Men bedst af alt, han holder "nallerne" fra vores datter.

Good luck

Clou

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-06 19:49

ladies

Har du som mor slet ikke tænkt på hvad der kunne gøres for at hjælpe din datter

Hvis jeg havde en datter, der måtte låne et sommerhus for at "kunne leve under jorden", så ville jeg ikke lade det gå så langt, men i stedet have prøvet at hjælpe min datter.

Prøv lige at læse dit spørgsmål igen.

Som mor ville jeg for lang tid siden havde kontaktet politiet.

Tror du virkelig på at brugerne på kandu kan hjælpe din datter. Det kan brugerne måske godt, hvis du retter henvendelse til politiet, som er anbefalet.

Nogle gange undrer det mig ikke at der sker så meget med unge uskyldige, hvis forældre, som er vidende om at der kan ske noget "frygteligt" ikke gør noget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-06 19:56

Jeg ville ringe til politiet igen, om ikke andet så ville jeg bede om en overordnet, ikke sikkert det hjælper, men så har du gjort hvad du kunne. Hvis politiet kender ham, burde de være mere forstående overfor problemet.

Hvor er det dog ufatteligt, at det skal være sådan. at man ligefrem skal gå under jorden for at føle sig bare en lille smugle sikker

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 21-08-06 19:58

ved du ANS hvad jeg har prøvet alt for at hjælpe hende og vil stadig gerne gøre det ,politiet sagde at dej o skulle have noget at anholde ham for-og så længe han ikke havde gjort noget kunne de ikke gøre noget-og hun skulle selv anmelde ham og det tør hun ikke(hun er jo over 18)og jeg er absolut ikke bange for ham det er jo mit barn og hende vil jeg dø for. uanset hendes alder jeg kan jo kun sige til hende at vi kan gøre sådan og sådan og når politiet siger at der skal ske noget først før ham får polititilhold-så kan jeg som mor altså ikke vente på der sker min datter noget-derfor spørger jeg herinde for der er jo desværre rigtig mange der har prøvet det her enten selv eller en af ens børn så jeg spørger netop herinde fordi jeg ikke føler at jeg kom nogen vegne og er bange for at det går rigtigt galt

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 21-08-06 20:02

ja norsted det er uhyggeligt at man skal det,og jo jeg vil da også prøve at kontakte politiet igen men nu er det en lille by så det er samme betjent-men måske man kan kontakte en anden politistation(prøvede en gang der sagde de at jeg skulle kontakte den politistation hvor hun boede

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-08-06 20:20

Det er ganske rigtigt. og desværre hørt før, at politiet ikke kan/vil gøre noget i en sådan situation.

Og rigtigt er det også, at anmeldelsen skal komme fra den forulempede, og en anmeldelse skal der
mindst til, før politiet vil gøre noget som helst.

Og selv om han ikke har været voldelig, kan han sagtens anmeldes for trusler om vold, chikane og krænkelse, og ligeledes at han tvinger hende med mod hendes vilje.

Så til en helt anden side af sagen:

Jeg tror slet ikke på, at stofferne er årsag til at eksen reagerer på den måde.
Men han er garanteret sådan en besiddende type, der ikke kan tåle at blive afvist og har betragtet hende som sin private ejendom, som han kan bestemme over som det passer ham.

Og ofte er det netop sådan nogen stille og lidt uerfarne piger der kommer i kløerne på sådan nogen typer.

Men hun skal holde fast, lade være med at tage med ham når han stiller op for at hente hende diverse steder fra, og hvis han forsøger at tvinge hende, er den eneste mulighed, at hun på stedet ringer til politiet, længere er den ikke, og indtil han finder ud af, at hun mener det alvorligt, holder han ikke op, tværtimod...jo mere han finder ud af at hun "lystrer" hans kommandoer, jo værre bliver det.

mvh dova

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 21-08-06 20:22

Var det ikke en Ide om i som foreldre til Pigen tog en stille og rolig snak med jeres X svigersøn .Ofte tror jeg at en god snakk kan gøre underverker Som du selv skriver X svigersønnen var- før søde fyr- .Det skulle undre mig on den Fyr ikke findes endnu .Lykke til

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 21-08-06 20:39

det er prøvet at snakke med ham-men det hjalp ikke andet end at han sagde at det kunne han godt se var forkert og så blev det bare meget værre,og desværre er hun så bange for at der skal ske dem hun holder af noget og(som han truer med) at hun først nu er begyndt at åbne sig om hvad der foregår da hun besøgte hendes søster iforbindelse med et barnedåb hvor han ikke kunne komme med pga han skulle andet-var det først vi opdagede det da ringede han og sagde at han ville hente hende nu og hvis hun ikke tog med så var han ligeglad om der var små børn ovs først der fandt vi ud af hvor slemt det var da hun begyndte at græde grunden til at vi ikke opdagede det før var at hun har boet på teknisk skole ifb med uddannelse, og fordi vi så selv oplevede det til barnedåbet, hvor hun brød sammen var lellers en glad klog pige med mod på livet). Må da indrømme at jeg godt ved hvad jeg havde lyst tl at gøre men det er jo ulovligt,

Kommentar
Fra : Shadowflip

Dato : 21-08-06 21:16

Få et politi tilhold.. men der er jo desværre nogle der oplever at de må gå under jorden.. men.. snak med politiet.. det er næsten det bedste du kan gøre..

Kommentar
Fra : Mopseflip

Dato : 21-08-06 21:23

Jeg havde samlet et tæskehold, hvis det var min datter. Første gang bare for at true - anden gang SLASK!

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 21-08-06 21:28

jeg ville også hvis jeg havde muligheden samle et tæskehold så gal er jeg også over at se min datter blive mere og mere indsluttet og bange-og vil da også prøve politiet igen skal bare finde ud af om man kan gøre det i en anden poliikreds
ladies

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 21-08-06 21:29

ps eftersom den politikreds hun høre under (1 landbetjent) siger at der skal ske noget først

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-08-06 21:31

ladies

Når nu du får så mange gode råd fra velmenende Kandubrugere, som bruger tid på dig, synes du så ikke du skylder dem at lukke de 22 spørgsmål du har stillet siden 16 juni 2004

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-08-06 21:32

Jeg mener... det kan være der er flere der gider hjælpe dig, hvis du viser at du påskønner svarene lidt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-06 21:37

ladies.... prøv dog at få din datter til at ringe til en anden polikres her til aften, i har jo vidner der
kan bekræfte truslen.

Hvis nu politiet kunne berolige jer bare lidt, så ser det hele straks lidt mere overskueligt ud. Din
datter kan jo heller ikke leve under jorden i ret lang tid, situationen er ikke holdbar for jer, så se
at få ringet

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 21-08-06 21:37

undskyld, dem mente jeg at jeg havde lukket dem hvor jeg har fået svar men tjekker da gerne igen jeg er altså altid (hvis jeg får svar på spørgsmålet men vil da lige tjekker)vil også lige sige at jeg altså er 100% seriøs i ine spørgsmål

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-08-06 21:45

Jamen det er du da sikkert.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 21-08-06 21:49

men du havde ret jeg havde nogle ulukket spørgsmål for dårligt af mig men er igang med at lukke dem
ladies

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 21-08-06 22:18

Nordsted
jeg har lige prøvet at ringe til en anden plitikreds-der mente de at jeg/eller min datter skulle ringe til den lokale da jeg fortalte hvad der blev sagt der skulle jeg prøve at ringe imorgen, så det gør vi skal nok lægge besked herinde når jeg også acepterer et svar

ps klumme så er de lukket-må indrømme jeg troede jeg havde lukket spørsmålene efter hver gang ,så tak for at du gjorde opmærksom på det. for er ALTID glad for at folk gider hælpe når jeg spørger om noget
ladies

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-08-06 22:21

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-08-06 13:23

Hun skal melde ham til politiet og få lavet et politi tilhold på både ham og hans venner. kommer han så inden for den grænse som politiet har lavet kan han anholdes.

bare se at komme igang...

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-08-06 13:41

men jo, han fortjener en god røvfuld. Det havde min far i hvert tilfælde gjort hvis det var mig det gik ud over.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 22-08-06 15:01

Din datter skal skifte navn, nyt telefonnummer, flytte og få hemmelig adresse.
Så længe I ikke har noget juridisk at gøre(dog mener jeg landbetjenten vender det blinde øje til) skal I selv passe på datteren. En ordentlig betjent, spcielt en landbetjent som er mere i berøring med lokalbefolkningen, burde lige tage en snak med klovnen.

Lad hende evt. flytte ind hos dig, og få hendes mødetider ændret eller lad hende tage en sygeperiode på 1-2 uger hvor hun ikke kommer på jobbet(forklar evt. hendes arbejdsgiver situationen) Ja, hun bliver isoleret i en periode, men set i lyset af det hun gennemgår er det jo en billig pris.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 22-08-06 17:14

i første omgang tager hun til sin søster i den anden ende af landet-og jeg har fået tid på hovedpolitistationen hos politimesteren hvor hendes by hører ind under-
desværre betyder det at hun nu må opsige den læreplads hun lige har fået hvor hun skulle have færdiggjort sit sidste år

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 22-08-06 17:15

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-06 17:19

For fanden da hvor skulle sådan en hvalp have en over nakken, hvor har han dog ødelagt meget.

Nu håber jeg du og din datter får ro på, så i kan komme videre, hvor er det dog ærgeligt med den
lærerplads, pladsen har ikke en filial, som hun kan blive overflyttet til?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-08-06 17:23

Lad hende nu ikke opsige sin læreplads, før du har snakket med politimesteren... Det kan jo være han/hun har en løsning.

Hun kan sygemelde sig i 14 dage og være hos søsteren i den tid, og så er jeg sikker på, at du har en afklaring på det problem. Ellers kan det jo være at lærepladsen kan flyttes som Nordstedt siger.

Lad dig ikke stresse og skræmme.......