/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
Opkalds problemer
Fra : 234
Vist : 735 gange
100 point
Dato : 19-08-06 21:06

Hej !
Jeg har lige fået installeret en computer med win home edition på men , jeg kan ikke få forbindelse til internettet. Det vil sige at den ringer overhovet ikke op.
Udbyderen er tdc og den har ringet op til et modem før.
under netværksinstallations ikonet står der " netværkskabel er ikke tilsluttet" men , jeg har sat stikket i computeren.

Hvad kan mit problem værer ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-06 21:52

er du sikker på du har tilsluttet det rigtige sted ???

Ydermere skal du jo konfigurere din internetforbinelse - bla på mail - har du gjort det ??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-08-06 21:54

Aller først skal du indstallere dit modem, med den CD som hører til dit modem eller den CD som fulgte med comp. (utility)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-06 21:56

e.c der følger stort set aldrig cd med mere

Kommentar
Fra : 234

Dato : 19-08-06 22:02

Hej miritdk
Jeg er ikke den helt store haj til det men , der sidder et 10 / 100 netkort i som jeg har placeret mit net stik i.
Hvordan konfigurer du din internetforbindelse.
Kan det værer noget med da jeg installere win home at der er gået noge galt ?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 19-08-06 22:03

du har fået et 12 cifret nummer hos tdc - det skal du bruge

hvis du er minutopkoblet skal du følge denne vejledning:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/faq.php?id=70187 grunden til jeg forstår det sådan er at du nævner modem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-06 22:07

er du bredbåndskunde via modem så følge opsætningen her:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=70454

vær lige sød at fortælle om du er minutopkoblet eller bredbåndskunde

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-08-06 22:18

hmm. - de får aldrig solgt mig noget uden en medfølgende CD.

Med lad os lige høre hvad det er for en forbindelse, så vi ikke behøver at komme med forslag til alle de muligheder som findes.

Du skal ikke skrive dit kundenummer her på siden.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-06 22:23

hehe er du også søvnig e.c ?? ethernet kortet bruges kun til bredbåndsforbindelse

234 - jeg går ud fra du er bredbåndskunde - så hent denne og følg de nyttige links nederst

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=72048 (hent netsupport først)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-08-06 22:36

Indbygget modem lignet et netkort.(smallere)
Hvis det er et alm. modem så er der to steder stikket kan sættes i ------- det ene er forkert.
men der kommer nok en melding om hvad det er.

Jeg er lidt træt, for jeg har rendt rundt på vejen og testet wireless med min bærbare.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-06 22:38

Citat
der sidder et 10 / 100 netkort
.. kræves for bredbånd hos tdc

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-08-06 22:41

Ja ja -

Kommentar
Fra : 234

Dato : 20-08-06 00:40

Er der ikke indbygget modem i alle moderne computerer i dag ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-08-06 09:23

234 jo det er der vel i de fleste - mit indbyggede modem valgte jeg at fjerne pga sikkerhedsrisikoen (nemt at overtage for en der vil misbruge den)... men fortæl lige om du er koblet op til at bruge modem eller bredbånd før der bliver mere forvirring i spørgsmålet her )

altså er du koblet op med eget modem eller bredbåndsmodem ???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-08-06 11:38

Det er lidt forvirrende.....................jeg kan ikke følge med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-08-06 11:49

234 højreklik på denne computer - vælg egenskaber - hardware og derpå enhedshåndtering - hvis du har et modem installeret så vil der stå moden - eller måske opkaldsforbindelse - hvis du har modem indbygget.

Ser du netværkskort er det ethernetkortet til lanfobindelse

btw - så har tdc åbent idag til kl 18 - så du kan få gratis hjælp på deres hotline

e.c jeg følger din forvirring ..... mangler spørgers svar

Kommentar
Fra : 234

Dato : 20-08-06 12:35

Hej miritdk.
Jeg kigger på det og vender tilbage !

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 21-08-06 11:43

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-06 15:06

godt nok et spørgsmål der forvirrer begge veje - men håber du har fået klarlagt dit problem