/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
AutoCAD til PDF bøvl
Fra : jeb3
Vist : 1167 gange
100 point
Dato : 17-08-06 10:34

Når jeg indsætter en tegning fra autoCAD i et illustrator-dokument, sker der noget mærkeligt med nogle af linierne.
De bliver MEGET svage på udprintet.
Jeg har lavet nogle tegninger på den måde uden problemer, hvor jeg ændrede linierne til ByBlock.

Det har jeg også gjort ved denne, men de bliver ved med at blive printet ud i gråt nærmest, mens nogle af stregerne bliver pænt sorte.

Hvad kan jeg gøre.
Det SKAL printes i farver, det er til brochurer.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 17-08-06 10:45

Hej Jeb3

Hvilken version af Autocad bruger du?

Det er blevet ændret en del i de seneste versioner, men grundlæggende skal du ind og se på dine pen tabeller. (Plot Style Table)

Mvh
Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 17-08-06 10:47

Har du ikke mulighed for at overføre grafikken direkte?

Stå I autocad, vælg Edit-Select All - Copy
Gå til Illustrator - vælg Edit - Paste Special, og vælg en af grafik mulighederne.

/Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-08-06 10:47

Jeg bruger 2006. Og det er jo et spring, når det er en ældre version jeg er vant til.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 17-08-06 10:53

Når du er inde i plot dialogboxen, kan du nede i højre hjørne se en lille pil i en rund cirkel.
Klik på denne, og så får du adgang til pen tabeller.
Vælg mellem de forskellige standardopsætninger eller lav din egen.

Kontrollér at "Screening" er sat til 100.
Der er en del forskellige indstillingsmuligheder, så du må selv eksperimentere dig frem til det bedste resultat.

/Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-08-06 11:04

Hmmm. Du skriver paste speciel i illustrator???

Hvad hedder den på dk?
den er nemlig på dansk. Resten af mine programmer i engélske...

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 17-08-06 11:08

Nu kender jeg ikke Illustrator, men i eksempelvis word, er der en kommando under Edit der hedder "Paste Special..." (Indsæt Special)

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-08-06 11:11

Tja, men det ligger ikke i illustrator.
Men kan jo overlade grafikken til hende der stiller brochurerne op, og vaske mine hænder

Men ville jo gerne have styr på det.

Men mærkeligt ar det nu, at selv om jeg har valgt By Block ved farve, så kommer det i gråtoner, når jeg ligger det i illustrator.

Kommentar
Fra : guntofteogbech

Dato : 17-08-06 12:51

Jeg tror det er rigtigt som CADmangeren skriver - du kan åbne for flere opsætningsmuligheder ved at klikke på den runde cirkel.
Når dette er gjort kan du øverst ændre din "Plot style table" - hos mig vælger jeg "Filll Patterns" hvis jeg skal udskrive i farver.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-08-06 13:53

Ja, men jeg skal ikke udskrive direkte fra AutoCAD.
Jeg kopierer tegningen og sætter den ind i et illustrator dokument. Derinde skal det skrives ud i HELT sort.
Men det kommer i diverse gråtoner.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 17-08-06 15:18

Nu er jeg lidt forvirret. - Din Overskrift lyder "AutoCAD til PDF bøvl"

Hvordan kopierer du autocad tegningen over i Illustrator?

Jeg anbefaler at du printer den til en fil - som enten WMF eller JPG eller måske postscript (Jeg mener at Illustrator kan læse postscript.)

/Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-08-06 15:47

Jeg markerer, kopierer, og går over i illustrrator og siger: Sæt ind.

Hende, der laver selve brochuren skal bruge den som pdf eller eps, men for at de fleste kan åbne den, vælger jeg pdf.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-08-06 16:19

Autocad styre stregtykkelser på 2 måder.
Enten via Pen style (at den vælger den PEN i plotter som den rigtige tykkelse) hvis man vælger at pruge Penstyle vil den udskrive tegninger i tynde streger da den jo "tror" at det er den tykke Pen der er i plotter.
Hvis du ikke har plotter med Pen eller tuch i forskellige tykkelser skal du bruge LINEweight (ved ikke hvordan det staves ) til at styre dine stregtykkelser.
Og sikre dig i dine udskriftindstillinger at der udskrives ved LINEweight.
Jeg har ikke Autocad på min Hjemme PC så jeg kan ikke lige vise hvor i udskriftindsillinger du sætter dette. Men det skal gøres inden du bruger copy og paste.
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-06 19:51

Jeg kom lige i tanke om at i den danske udgave omtales det også som Pentabeller.
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 07-09-06 13:07

Tak for svaret Benjamin.Hansen. Puha.. det varede længe, men har haft megatravlt.