/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
S-video flimrer på tv'et
Fra : koko3
Vist : 368 gange
85 point
Dato : 14-08-06 16:23

Hey.
Har tilsluttet min pc til mit tv via en scart adaptor, og et s-video kabel.

Problemet er at billedet flimrer på tv'et, hvad kan være galt??

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 14-08-06 16:25

Mit grafikkort: nvidia geforce 7900 GS

Ram: 256 MB

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-06 19:17

Sandsynligvis at dit fjernsyn ikke kan klare grafikken fra PCen

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 17-08-06 18:40

Tror jeg ikke.

Mit tv kan nemt vise dvd film osv, men det kan jo være at det er noget andet med pc.

Andre forslag??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-06 18:49

Set var sandelig ikke for at kritisere dit fjernsyn - det er sikkert udmærket.

Men prøv lige at sætte dine skærmindstillinger på komputeren lidt ned.

Fjernsynet kan jo ikke klare en høj skærmopløsning som en komputerskærm medmindre det er et HD fladskærms-TV

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-08-06 19:32

Det er jo nok grafikkortet, som giver et dårligt tv signal.
Prøv at eksperimentere med grafikkortets instillinger.
prøv også den laveste opløsning (640 x 480) og langsom vertikal opdatering 50 Hz , det rimer bedre med et fjersynsbillede.

Du har næppe s-video via fjersynets scart- stik. Det er de færreste fjernsyn , som kan det.

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 18-08-06 18:24

Ok..

Vidste godt ,at du ikke prøvede at kritisere heh

forresten hvad mener du med "Du har næppe s-video via fjersynets scart- stik"??

Er det fordi man ikke kan få god kvalitet gennem en adaptor?

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 18-08-06 18:28

Den laveste opløsning jeg kan komme ned i er 800 x 600 ,og hvordan kan jeg ændre vertikal opdatering til 50 Hz?

Ved godt at man kan gå ind egenskaber - indstillinger - avanceret - skærm, men der kan jeg kun vælge én indstilling. nogen gode forslag??