/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Livsglæde
Fra : ehtrod_n
Vist : 763 gange
300 point
Dato : 13-08-06 15:51

Go´ eftermiddag alle søde kandu venner, hvad syntes I livsglæde er, for mit vedkommende er det mange ting. F.eks. at vågne om morgenen og min dejlige forlovede ligger lige ved siden af mig, at jeg kysser ham godmorgen, vi ligger og pjatter sammen og står op tænder for tv’et laver morgen kaffe, læser dagens avis, med et vel dækket morgenbord.

Det er også livsglæde at min forlovede, giver mig en omsorgsdag, hvor jeg får ordnet fødder osv. Laver dejlig fedtfattig mad til mig, pudser og nusser om mig, som var jeg en Rolls-Royce.
Og min forlovede er den helt store romantiker, det nyder jeg også meget.

Livsglæde er også, at ens børn er velfungerende og har det godt i livet, at havde nogle gode venner og dejlig familie. Ja jeg kunne blive ved i time vis, men nu kan I jo skrive til mig, hvad I syntes livsglæde er.

De kærligste og vidunderliste sensommer hilsner fra Dorthe Nielsen Brædstrup.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-08-06 16:13

Det er muligt at følgende tager lidt af din "livsglæde" fra dig, men når du direkte i din profil opfordrer til at kigge på din hjemmeside, så synes jeg det kunne være interessant at høre, om dit forhold med psykopaten" fra andre end din side. En sag har som regel mere end een side.

Samtidig skulle du lægge din nuværende kærestes fulde navn her på Kandu. Når du uden at blinke og uden skelen til ordet diskretion kan gøre det med din eks' data - så enhver idiot kan spore hans adresse og telefonnummer - så skylder du vel osse ham der forguder dig nu, at få samme opmærksomhed.

Nå..... men du kan jo altid blackliste mig. Det er så moderne, når en Kandubruger hører ord (måske sandhedens) som skurrer i ørerne LOOL

SKulle du ikke se at få dette had bearbejdet????

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 13-08-06 16:46

Hej Dorthe

Tja, livsglæde er mange ting. Nogle opnår det ved at hænge andre ud offentligt, andre ved at se det positive i tilværelsen. Jeg hører så absolut til den sidste katagori.

Livsglæde er ikke noget man "bare" kan sætte ord på. Det kommer at trivsel, ens omgivelser samt ens eget syn på tilværelsen.

Hvis nogle f.eks. lavede en lignende hjemmeside om mig ( hvor al tekst omhandler ens dårlige sider - uanset om man simpelthen bare ER et dumt svin) tja, så ville min livsglæde i hverttilfælde dykke nogle grader.

Hvis du bliver mere lykkelig af at svine eks´en til - mens du ligger og hygger dig med din forlovede - så værsgo for mig. Jeg ville selv få en møg dårlig smag i munden.

Håber du får en dejlig dag.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 13-08-06 17:01

Fatter du selv hva det er du laver Dorthe?

Hvordan kan du være bekendt at lave en hjemmeside omkring dine oplevelser med en mand, hvis fulde navn du gladeligt nævner?

Den hjemmeside siger vidst mere om dig, end om "Niels".

Godt jeg ikke er din EKS-mand.

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 300 point
Dato : 13-08-06 17:28

Alle fortjener en chance og ehtrod har grebet sin, godt gået.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-08-06 17:47

Hej, Dorthe.
Jeg har selv levet med en mand med en personlighedsforstyrrelse, så jeg forstår hvad du skriver om på din hjemmeside.

Som du sikkert er klar over, så er det faktisk ikke noget, folk kan gøre for. Det er ofte sådan, at omgivelserne netop gør dem værre end de egentlig er, så længe man ikke er bevidst om problemet. F.eks. blev jeg mere og mere udfarende overfor min mand, der blev mere og mere indesluttet.
Du har sikkert haft svært ved at se nødvendigheden af at trække grænser, -før det egentlig var for sent.
Vi er med til at forstærke vores mænds problemer på den måde. Men ingen er jo født som psykolog, så det er også svært at bebrejde os selv noget.

Én ting skal du være opmærksom på: Dyssocial personlighedsforstyrrelse er delvist arveligt, og der er flest drenge, der lider af det. Måske har din søn brug for specielle rammer for ikke at ende som sin far. -Min søn viste sig at have samme personlighedsforstyrrelse som sin far. Men han har fået hjælp fra han var barn.

------Men tilbage til dit spørgsmål: Livsglæde.
Jeg tror ikke, at livsglæde er afhængig af andre mennesker. Man kan have nok så mange søde og rare mennesker, der viser deres påskønnelse og omsorg og kærlighed... Og alligevel være trist og depressiv.
Og man kan være mutters alene i verden, med skrappe skavanker og elendige økonomiske vilkår. Og så alligevel finde livsglæde i at solen står op eller i duften fra de vilde roser.

Jeg synes, det er alt for meget at lægge ansvaret for sin egen lykke på andres skuldre. Og helt vildt at sige at ens livsglæde er afhængig af, om ens barn er velfungerende. Netop et barn der IKKE er velfungerende af en eller anden årsag, har da brug for forældre, der kan bevare livsglæden, -og dele ud af den.

Næ, livsglæde er nok det, man i gamle dage kaldte "et lyst sind". Har man det, så er der ikke rigtig nogen trængsler, der bider på. Solen står jo stadigvæk op. Og roserne blomstrer alligevel hver sommer.

Jeg håber for dig, at du -uanset hvad livet vil bringe dig fremover- stadig vil kunne finde livsglæde for dig selv. Og i dig selv.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 13-08-06 17:55

Livsglæde eller livskvalitet for mig er
at kunne gøre en forskel, hjælpe et menneske eller et dyr i nød eller gøre miljøet smukkere og sundere.
Det kan til tider være meget udfordrende, hvilket jeg egentlig nyder da jeg fungere rigtig godt under pres. Det betyder også at jeg må lære en del jeg måske ikke lige havde forventet for at kunne nå mit mål.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-08-06 18:42

Dorthe, jeg vil ikke kommentere indholdet på din hjemmeside, bortset fra, at gøre dig opmærksom på, at den er en grov overtrædelse af straffeloven, både injurieparagrafferne, paragrafferne om krænkelse af en person, og en overtrædelse af persondataloven.

Og det er så strafbart, at såfremt din eks melder dig for det, kan du komme i spjældet...uanset det er rigtigt det der står.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : ehtrod_n

Dato : 13-08-06 21:05

Tak for svaret mulberry.