/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundeforsikring
Fra : heyckendorff
Vist : 5486 gange
50 point
Dato : 10-08-06 21:06

Er der nogle der kan anbefale en god hundeforsikring, der både dækker hvis hunden forsager ulykker for andre, samt også hvis hunden bliver syg og skal til dyrlæge/dyrehospital.

Ser naturligvis helst svar fra nogle med førstehåndserfaringer

Mvh

Werner

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-08-06 21:10

Nej, det er to forskellige forsikringer.

En hundeansvarsforsikring som er lovpligtig, og så en decideret sygeforsikring.

mvh dova

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 10-08-06 21:26

Jeg har min hund både udvidet ansvars- og sygeforsikret. Denne forsikring er en udvidelse af min familieforsikring hos Codan. Dette har været den bedste løsning for mig, da jeg i forvejen var forsikret i Codan. Snak med dit eget forsikringsselskab de fleste har en løsning.

Accepteret svar
Fra : lsdmulle

Modtaget 60 point
Dato : 10-08-06 21:50

Hejsa!

På denne hjemmeside http://www.dyrekassen.dk/dk/hund/sygeforsikring/ kan du forsikre din hund med både ansvar, udvidet og sygeforsikring.

Hilsen lsdmulle

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 10-08-06 22:33

Dyrekassen er også anbefalet af DKK.

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 10-08-06 22:35

Jeg har selv mine 2 hunde forsikret i Gartnernes forsikring, hvor du både kan tegne hundesyge- og ansvarsforsikring.

Jeg har gennem mange år haft forsikret mine hunde der og har kun gode erfaringer med selskabet.

Sygeforsikringen koster 1.100 kr. årligt med en selvrisiko på 600 kr.
sygeforsikring inkl. ansvarsforsikring koster 1.280 kr., samme selvrisiko på sygeforsikringen som ovenfor og 250 kr. i selreiskio på ansvarsforsikringen.

Du kan også tegne en sygeforsikring med udvidet ansvar for 1370 kr.årligt, med samme selvrisiko.

www.garfors.dk kan du læse mere om selskabet.

Hvis du er medlem af Dansk Hvid Schæferhudneklub, kan du kontaket Frank Sørensen 3649 5456, mail fcs@hvidschaeferhundeklub.dk, så kan du få 10% i rabat på din præmie, hvis du har 2 eller flere kan ydes 20% i rabat.

Sygeforsikringen kan også tegnes på katte.

Held og lykke med din hund og fortsat god sommer

Skagens Nero

Kommentar
Fra : cairn

Dato : 11-08-06 08:13

Jeg bruger Dyrekassen, fordi hunden der kan være sygeforsikret hele hundens levetid. Jeg har selvfølgelig også den lovpligtige forsikring der.

Andre forsikringsselskaber vil ikke forsikre hunden i hele hundens levetid. Så vidt jeg husker, er det vist når hunden er 9-10 år gammel, at sygeforsikringen ophører. Har man en hund, som kan blive 14-15 år gammel, så er det vel netop de sidste år af hundens levetid, at man kan få mest brug for en sygeforsikring.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-08-06 14:00

Enig med cairn. Det er vigtigt, at forsikringen dækker hele livet.

Silke er forsikret i Alm. Brand, der også har livsvarig forsikring. Jeg betaler 1719 kr. årligt for udvidet ansvarsforsikring og sygeforsikring. Man kan godt tegne ansvarsforsikring uden sygeforsikring. Men ikke det omvendte, sygeforsikring uden ansvarsforsikring. Selvrisikoen var på 659 kr i 2002.
Sandsynligvis kan Dyrekassen tilbyde det samme måske til en lavere pris. Og jeg har da overvejet at skifte. Men mine hunde har været forsikret i Alm.Brand siden de overtog "Provinzial". Og de har altid behandlet mig fair, -og dækket de store udgifter ved min tidligere hunds allergi. Til Silke har jeg kun haft brug for forsikring en enkelt gang..

Kommentar
Fra : cairn

Dato : 11-08-06 14:07

Jeg betaler 1.553 kr. årligt for lovpligtig ansvarsforsikring og sygeforsikring hos Dyrekassen. Selvrisikoen er 515 kr.

Godkendelse af svar
Fra : heyckendorff

Dato : 15-08-06 20:21

Jeg har været inde og tjekke deres hjemmeside og det ser ud som om det er præcis det jeg leder efter så takf for det lsdmulle.

Mvh

Werner