/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
24 års reglen for ægteskab
Fra : fooler
Vist : 706 gange
158 point
Dato : 07-08-06 19:53

Hej

Jeg skriver her i håb om at en eller anden kan bringe freden tilbage i vort lille hjem.
For vi er rygende uenige om indgåelse af ægteskab med en pige under 24 år.
Altså om 24 års reglen også gælder for en dansker.
For en dansker på 30 må jo gerne gifte sin med en dansk pige på fx 22 år, men kan han gifte sig med en udenlandspige på 22 år ?
Jeg siger ja, men konen sir nej, hvem af os har ret ?
Det gælder opvasken og selvfølgelig at få roen tilbage rundt om middagsbordet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-06 19:58
Kommentar
Fra : fooler

Dato : 07-08-06 20:13

YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYES jeg vidste jeg havde ret. Så kan hun lære det ....konen altså
Nøøøøøøøøøj hun er tvær over det med opvasken nu
tralala jeg nyder sejren nu og belønner lige svaret med lidt ekstra point. hehe

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 168 point
Dato : 07-08-06 20:18

ajiiiiiiiiii hvor er du OND - vis hende hensyn og nup opvasken i stedet

Godkendelse af svar
Fra : fooler

Dato : 07-08-06 20:20

Tak for svaret miritdk. er du gal Mirit, hun ville ha hånet mig mens jeg stod med hovedet i opvasken. Du ved håneretten er go at ha

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-06 20:33

hehe vel ville hun da ej - hun ville styge dig kærligt over håret og rose dig til skyerne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-08-06 14:42

WHAT??? Var det da ikke konen, der fik ret?????

Der står da, at begge ægtefæller skal være fyldt 24 år for at få familiesammenføring... Der står da ikke noget om at den regel ikke gælder for "danske danskere"...

Hvis man har været dansk statsborger i over 28 år så gælder TILKNYTNINGS-kravet ikke. Men 24-års reglen gælder da stadig..