/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken skal jeg købe aflaptop
Fra : Odense
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 31-07-06 19:49

Hej

Jeg skal have ny laptop, og gerne med 17" wide skærm. Jeg vil gerne kunne spille div. nyer spil, men det er ikke det laptop'en skal bruges til kun, mest til grafisk arbejde., og behøver ikke være med "mobil" processor...

Hvad kan i anbefale at kik efter for at få den hurtigeste ?

Har set det nye Merlin reklame med en Toshiba, men Bilka har også en 17" men syndes det er svært at se hvilken er hurtigst (også til spil) Synd de ikke har en bensmark test på alle pc'er der sælges, så man kan se rigtig forskelv på en let måde...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-07-06 20:07

At gå sådan i detaljer, er ikke altid det bedste, for så vil du bruge for meget tid på at vælge.
Om du f.eks. får en der kan køre 2 Ghz eller en der kan køre 2,4 GHz, er ikke af den store betydning. Du vil næsten aldrig kunne se forskel på hastigheden.
Meget af tiden vil en PC køre i tomgang. Det er kun når du stiller den en arbejdsopgave, at der kommer sving i systemet, o det så den udføre handlingen på meget kort tid, hvorefter den køre i tomgang igen.

Du må hellere stille krav om hardwarens bestykning, som harddisk størrelse, Ram størrelse, skærm størrelse o.s.v. - Det er noget du kan forholde dig til sådan mere fysisk, og vil have mere glæde af.

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 31-07-06 22:35

du har ret, men der hvor jeg tænker hvor jeg vil have brug for "power" er ved de nye spil, også at de er flotte... Og graf kort, ser lidt andet ud til Laptop - hvad skal man gå efter her ?

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 02-08-06 15:52

de nye amd mobil er meget gode og billige, du kan sikkert om ikke så langt tid få den nye AMD Turion 64 X2 mobilteknik de hedder tl-50, tl-52, tl-56 hvis du nu ser en i bilka

en 17"
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=216213
en 15,4"
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=216214

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 02-08-06 18:56

Den bedste jeg har fundt (tror jeg nok) er denne her nye ABook 1760W hvis nok dansk - ser ret kraftige ud, nogen der kender den ? kan den kører hige i de nye 3d spil ?

Er der andre jeg burde se på som måske er beder eller på højde med. (skal være 17" skriv gerne links

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 02-08-06 23:58

jo.... du skal have mindst 1gb ram, mindst 100gb hdd nye spil fylder meget ligesom film og mp3-filer(hvis det er koster en 160gb kun 1300)

grafik kortet er meget godt, har ikke prøvet den, men har en bærbar med et x300 og det køre alle nye spil fint.

den er lidt dyr, jeg har samlet en på "laptop4u" og den kom til at koste 13 000kr med 1gb ram, og 100gb hd samt 1,8gHz

skærmen er meget god, den bliver du glad for når du arbejder.

jeg ved godt du vil have en 17" men du burde se på en dell 6400 med 15,4"(1680x1050) 1,7gHz, 2gb ram, x1400, 9-cell batteri(det er nok 6 timer batteri), 100gb til kun 10 400kr http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=dk&cs=dkdhs1&l=da&oc=n07647&rbc=n07647&s=dhs&sbc=dkdhsrsinspn_6400_2

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-08-06 07:00
Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 01-09-06 15:47

du skal dalige ind og se vores seneste anmeldelser på http://www.laptopworld.dk/index.php?id=44

Vi har bl.a. testet en Vega for nyligt, som er en oplagt gamer-laptop. yderligere gamer-laptops er på vej til test. Så der kommer mere nyt gennem de næste ugers tid ;)