/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
miele opvaskemaskine
Fra : morfar35
Vist : 1103 gange
500 point
Dato : 31-07-06 16:13

Hej har en miele opvaskemaskine type G 579/G579 sc
mit problem er at den ikke vil smide alt vandet ud efter opvask,
der bliver altid stående vand i bunden af maskinen,kan få det ud ved at sætte den til afskyldning
og når den begynder at tage vand ind slukker jeg igen,så bliver vandet suget ud,
håber nogen kan hjælpe med et godt råd,ps,den har gjort det siden den var et par år gl.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-06 16:57

og hvor gammel er den så nu.

Det kunne jo være at afløbsslanger er knækket eller tilstoppet så vandet ikke kan nå at blive pumpet ud på den tid som pumpen kører.
Måske der er en niveau kontrol der lige skal renses ved at blæse i slangen dertil

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-07-06 18:15

Der bør ikke være knæk på slangen.
Slangen skal sidde højt lige før den går ind i afløbsstudsen
Der hvor slangen sidder på afløbsstudsen.....skru omløberren af oslangen fra ...........evt rens.
Du kan også lige prøve at pumpe ned i en spand.

Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 31-07-06 19:36

hej fiala den er over 10 år gl.måske jeg skal ringe efter servicemanden

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-08-06 08:53

leg tror det vil være en god ide hvis ikke du selv har mod på det