/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
hjælp..
Fra : Zwekja
Vist : 635 gange
100 point
Dato : 31-07-06 10:37

hejse, jeg har lige et spørgsmål:

Min eks kæreste som jeg forlod til en anden pige, fortæller mig at hun er gravid, på trods af at hun brugte p-piller.
Men jeg vil ikke have et barn, og hun vil ikke have det fjernet, så er det muligt at man kan fraskrive sig det på nogen måde?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 31-07-06 10:39

Nej, desværre for dig, du er barnets far, og hæfter med børnepenge mm. Nu barnet er på vej, så
se lidt lyst på det, der er heldigvis mange glæder forbundet med det at få et barn

Godkendelse af svar
Fra : Zwekja

Dato : 31-07-06 10:39

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-06 10:40

Det kan du ikke nej, såfremt det viser sig du er faderen, og der kan du til enhver tid forlange, at der bliver lavet en faderskabstest, der beviser om du er faderen.

Hvis du er, kan du "glæde" dig til at betale børnebidrag i 18 år, og i visse tilfælde til barnet er 23 el. 25 (husker ikke helt alderen, men det er noget med ekstraordinært der kan søges ud over det attende år, såfremt barnet er under uddannelse)

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-06 10:42

Selv tak, og op med humøret