/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
pudsning af hus
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 2606 gange
100 point
Dato : 30-07-06 22:01

huset er fra 50 erne og er lavet af beton i midten og noget isolerende lag uden om,hvorefter der er et kalklag tror jeg,mange steder kan pudsen slås af og desværre har den tidligere ejer brugt plastmaling på hele hytten.
Da hele huset er renoveret indvendig og det kun er det ydre udseende der mangler vil jeg gerne have vide hvad jeg skal gøre,jeg har tænkt at ofre 50-100000 maks og tænker her på en komplet indkapsling i stillads og dertil tilhørende og sandblæsning med vand i og efterfølgende opbygning af puds lag igen evt med farvet puds..
Hvad siger i?
Mvh Alex

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 30-07-06 23:31

en dyr løsning , men også den bedste
når der er brugt plastmaling ( noget være lort ) er det eneste rigtige , hvis det skal holde at sandblæse det
jeg ville nok vælge at vandskure det efter sandblæsningen i alm mørtel , og så give det skalcem , det holder i flere år
det puds der er indfarvet holder aligevel ikke så godt som de lover , og er ret dyrt at bruge , men holder da bedre end hvis du bare bruger skalcem
så det er smag og behag hvad du vælger , og så pengepungen

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 31-07-06 00:02

Hej Alex.
Det ville være dejligt hvis du beskrev din ydermur som den er, som du skriver er den isoleret udenpå beton, og efterbehandlet med kalk????
Alderen på huset, er der hulmur ( murtykkelsen )
mvh Kissan
Murer

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 31-07-06 11:50

Huset er fra 53,muren er 23 cm tyk fra ydderste lag til inderste lag,der er en betonkerne,med noget isolerende trolltex agtigt noget på indersiden,og der er et kalklag der er under malingen mener min murer men han har ikke forstand på sådan noget han vil lægge sten.
Indvendig har huset fået hele turen,på samtlige ydervægge var der monteret cellolex og pudsen under faldt af i store flager.
Her har muren været forbi..

Accepteret svar
Fra : kissan

Modtaget 100 point
Dato : 31-07-06 19:04

Hej Alex
Det er de "beton blokke" der i en periode i 50erne blev brugt til husbyggeri. Lavet af C. M. Madsen i Haarby, Fyn.

Om de overhovedet kan tåle en sandblæsning er jeg i tvivl om.

Mit foreslag skal være at du hugger det løse puds af udv. repererer hullerne med mørtel cement, og beklæder facaden enten med en isoleringsplade og puds, isolering og en træfacade, eller støber en sokkel og skalmurer huset.

Mvh Kissan

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 31-07-06 20:33

Hej Kissan

Der bliver lavet en forskalningsmur!

Min murer so er af den gamle årgang kunne i den forbindelse godt tænke sig at snakke med dig geografisk befinder jeg mig i Næstved og det ville være ønskeligt hvis du ville maile mig dit tlf nr på AlexBJeppesen@post.cybercity.dk
Mvh Alex

Godkendelse af svar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 31-07-06 21:08

Tak for svaret kissan.