/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Lydterapi
Fra : bente64
Vist : 1091 gange
50 point
Dato : 21-12-02 12:10

Er der nogen der har erfaring med lydterapi til børn med koncentrations og læse vanskeligheder.
Jeg har ikke brug for links til behandlere eller beskrivelser af metoden, men vil gerne høre fra personer som har kendskab til nogen som har prøvet det.

MVH Bente

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 50 point
Dato : 22-12-02 00:22

Hej bente64

Jeg har ikke selv nogle personlige erfaringer med lydterapi, og jeg kender heller ingen, som har prøvet det.
Men på nettet har jeg fundet nogle, som har:
http://www.ord-blind.dk/uddannelse.html
http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/stresstema/stresstinnitus.htm
http://www.google.com/search?q=Lydterapi+Erfaringer&hl=da&lr=&ie=UTF-8&start=10&sa=N
Ikke meget - men forhåbentlig bedre end slet ingenting.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-12-02 18:16

"bente64" <bente64.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DZXM9.9475$Hl6.1122299@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der har erfaring med lydterapi til børn med koncentrations
> og læse vanskeligheder.
> Jeg har ikke brug for links til behandlere eller beskrivelser af
> metoden, men vil gerne høre fra personer som har kendskab til nogen som
> har prøvet det.
>
> MVH Bente
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Jeg har kendskab til en del historier med børn som får lydterapi i
forbindelse med koncentrations- og indlæringsproblemer.
Det er min oplevelse at disse børn har stor stor glæde af det. Ofte skal
lydterapien kombineres med nogle fysiske øvelser.
Ud over børnene begynder at huske, lære og koncentrere sig bedre, betyder
det også at de indgår bedre i det sociale med jævnaldrene. Så starter den
positive cirkel, med mere selvtillid, mere lyst til at lære, mere lyst til
at lege...osv.

Klart anbefalelsesværdigt!

Jakob

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 26-12-02 11:38

Tak for svaret Rellom. Jeg fandt nogle brugbare link på google.

MVH Bente