/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
læder smelter!!
Fra : yesboss
Vist : 978 gange
100 point
Dato : 26-07-06 09:18

Hej jeg har et problem med mine lædersofaer, det er som om læderet er så blødt at man næsten sidder helt fast. Det er ikke fordi sofaerne er særlige gamle 3 år. Selv bløde tæpper og puder kan "smelte" sammen. Er der nogen der kender til dette og en løsning på problemet!!???

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 26-07-06 11:11

Hvis det er sådan, at du mener man lige som "klistrer" fast hvis man har siddet i sofen og så rejser sig op, så er det helt normalt for lædermøbler og især her om sommeren hvor det er meget varmt.

Det er fordi det er et meget mere tæt materiale end f.eks. stof, hvor den afgivne fugt og varme fra kroppen bliver absorberet gennem stoffet.
Det gør det ikke ved læderet og især ikke hvis læderet er "lukket" i porerne med fedt eller olie.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : yesboss

Dato : 05-09-06 19:43

Tak for svaret dova.