/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Marmor vinduesbænk der sveder.
Fra : momomo
Vist : 1776 gange
200 point
Dato : 25-07-06 14:04

I vores hus fra 1827 har vi marmor vinduesbænke, problemet er at ved gavlvinduet mod øst sveder det med et eller andet fedtet stads, hvad gør vi ved det?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-07-06 14:24

marmor kan slibes med en centersliber elign. og efterbehanles med stenolie
vinduet skal også have en tur med centersliber elign. og en gang træmaling
det kan være tjære eller harpiks

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 25-07-06 17:20

Det er hverken tjære el. harpiks og har ikke noget med vinduerne at gøre, det er klar væske og fedtet ligesom glycerin.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-07-06 19:02

er det mormor bænken der sveder eller hvad er det der sveder

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 26-07-06 21:10

Ja, som jeg skriver i overskriften så er det vinduesbænken af marmor der sveder.