/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
flyvemyrer ARRRGH
Fra : vaxen
Vist : 4559 gange
100 point
Dato : 22-07-06 22:00

Jaa, tænker I nok, det var da et trivielt spørgsmål.....

De er der et par dage, så er de væk igen...Lev med dem, Vaxen, det er snart overstået....

Men, mine herlige kandukammerater.... De forbaskede flyvemyrer er sgu i mit soveværelse!!!!

De pibler frem under panelerne - faktisk i flere rum, men jeg synes at soveværelset er det strengeste....

Hvad siger I? Har I et forslag til, hvad jeg kan gøre?

Nej, jeg har ikke råd til at brække gulvet op... Men ville ellers gerne, for vi trænger til at få isoleret . Selvsagt

Hjææææælp!!!!

Vaxen - i panik, for det er snart sengetid...

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 22-07-06 22:04

kanel
hæld/strø kanel der hvor de kommer ind det hjælper har prøvet det flere gange med held hos mig selv og andre
ladies

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 22-07-06 22:19

Helt rigtigt Ladies. Kanel så det dufter af risengrød i hele hytten. Hvis du har mulighed for at hælde lidt kogende vand (evt med kanel i ) ned bag fodlisten, så skal det nok holde dem i ave. Har selv gjort det i køkkenet.
Men du kan godt regne med de dukker op igen til næste år. det er nogle genstridige bæster.

God nat og god jagt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-07-06 22:24

Baythion som det vist hedder virker desværre ikke mod disse flyvende kræ, det er nemlig hanner der ikke kunne drømme om at spise noget som helst. Det eneste de er interesseret i, er at finde nogle hunner at parre sig med. Jeg tror det eneste du kan gøre er at prøve at lokke dem med en meget kraftig elpære. Den vil de muligvis blive tillokket af og så brænder de af. Sorry men jeg kan ikke komme på noget bedre.

P.S.: Men nu kan du da se hvor de kommer frem. Det giver dig mulighed for at forgifte alle de andre myrer i kolonien. Så slipper du da forhåbentligt aaf med dem allesammen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-07-06 22:25

Af samme årsag virker Kanel heller ikke. De flyvende myrer spiser overhovedet INTET.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-07-06 22:29

Armspray eller siliconespray et eller andet klæbrigt ned i revnerne.
Bliver du gal nok så benzin og en tændstik :)

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-07-06 22:31

Min frygt er jo, at hvis jeg bruger eksempelvis kanel, som de jo så ikke kan lide lugten af, at de så bare vil vælge et andet sted at komme ud... Indendørs, vel at mærke.... (Det nemlig ikke i udkanten af huset, det foregår, det er præcis i midten.
Jeg kan desværre ikke bruge noget med væske, da det er et vældig følsomt trægulv, der ligger der, hvor de vælter ud....

HULK.... Indtil videre har vi støvsuget og støvsuget efterhånden som de er kommet ud...Men det kan jeg jo ikke gøre hele natten...

Vaxen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-07-06 22:31

JA Stig, det var måske en mulighed. Fedtede myrer flyver ikke langt.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-07-06 22:35

hahaha.... Den med benzinen og tændstikken - det gjorde jeg i vores gamle hus (bare med sprit). God ide - men man skal liiiige huske at sprit er usynligt når det brænder, så når man hælder sprit ned i hullet, skal man være heeeeeelt sikker på, at det slet ikke brænder dernede.....

Idiot, kvaj, halvabe!!! Det kostede en halv hestehale og svitsede øjenbryn.... Heldigvis havde jeg vandslangen parat til de flammer, der stod en meter op fra under vores dejlige træ-sommerhus....

Øv, det var pinligt.... Min far er gammel brandmand - han har endnu ikke hørt historien

Derfor - Bevi - skønt forslag, men naaaarj, det prøver vi ikke igen....

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-07-06 22:36

HOV, sorry, det var jo Stig, jeg mente

Vaxen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-07-06 22:37

Fy Vaxen. Men den med noget klæbrigt sprøjt lyder da godt.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-07-06 22:45

Hvordan hulen får jeg det ind under uden at beskadige trægulvet?

Vaxen...

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 22-07-06 23:28

Hvad med at sove i stuen i de par nætter, det varer...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-06 00:12

Du må Spray'e der hvor "De pibler frem under panelerne ". Så rammer du dem jo og lægger et fedtet lag som de du ikke rammer kan jokke rundt i og få smurt deres vinger ind i.
Silikonemassen kan vel også direkte "lukke" de revner hvor de pibler frem.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-07-06 00:26

En god dobbeltklæbende tape monteret lige der hvor de kravler ud

Og så fat i en sprayflaske Fly & Whasp Killer, det tager livet af dem på under et minut

mvh dova

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-06 00:44

Bio Trinol virker, både bekæmpemde og forebyggende, bare kræene jogger hen over behandlet overflade dør de, virker i flere måneder (hvis ikke du vasker midlet af først) Læs om midlet her: http://www.trinol.dk/?id=48

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 23-07-06 08:34
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-07-06 09:39

Det er helt Anders And´sk
Altså hvis det kun er et par dage og du nu formodentlig ? har overlevet sidste nat, så er min ide at sætte noget dobbeltklæbende tape, hvis du ikke har det, noget kanelklisterstads på sengebenene. Det sidste er vist mindst dyreplageragtigt. Og så kan du jo tælle flyvemyrer, isteden for får, Guuud tænkte ikke på at de kunne FLYVE, Åh Nej! Altså hvis nu de flyver for vildt kunne du jo lave en kanelcreme eller en spray til dig selv

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-07-06 09:46

hahahaha... .Mulberry..... Sikke dog en herlig duft, der kan brede sig i mit soveværelse...

Der ligger Vaxen og Hr. Vaxen og dufter som brunkager i tropenættere i Juli måned....

Nej, jeg ved ikke lige, hvad jeg skal gøre ved det... Det forbaskede gulv kan ikke klare noget...Og så er jeg også lidt besværlig, for jeg kan ikke lide at få dyr til at lide. Skal jeg slå dem ihjel, skal det går hurtigt... Så klister på den ene og anden måde kan jeg ikke få mig selv til...

Så er der det med giften - men at smøre gift rundt i mit soverværelse er jeg sgu heller ikke helt fornøjet ved....

Jeg tror bare, vi må støvsuge resterne op og så leve med det.... Selvom jeg godt nok synes det er en tand generende...

Det går jo over på et par dage, ikke sandt?

Vaxen - i vildrede......

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-07-06 09:52

Kanel rørt med vand kan godt du, har lige lavet en test, altså uden myrer, bare om det vil sidde fast på en lodret flade evt.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-07-06 09:53

Hvad med tandpasta, sådn et skud i tågen.

Kommentar
Fra : Nallatruk

Dato : 23-07-06 14:42

Der er ingen tvivl. TILLYKKE!- Du har en kæmpe myretue under dit hus, som nu sender sine bevingede artsfæller ud, for at finde ny bosteder.
Får du ikke fjernet tuen, vil det blive en tilbagevendende begivenhed, i dit soveværelse, hvert år, her ved midsommer. Så på med vanten og op med et par gulvbrædder. Så du får fundet det forbandede klækningssted. Min bror måtte udgrave næsten 1 m3 myretue under sit stuegulv, for et par år siden, hvor han var i en lignende situation
God arbejdslyst.
Nallatruk

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-07-06 16:03

Nu ved jeg det!

Du forhandler med dem.
Du spørger pænt om du må tale med deres leder.
Du forklarer lederen din situation omkring at de er i dit hus og beder om at de finder et andet sted.
Så siger lederen nok at det vil ikke være praktisk muligt, på så kort et varsel, men at de ikke bryder sig om at genere dig heller. Hér vil det være en god idé at foreslå et eller flere steder hvor du vil kunne leve med det om ikke andet så først til næste år.
Lederen siger " fint med os, men det kan først blive til næste år, men nu vil jeg bede min stamme om for denne gang, at udvise hensyn og ikke genere dig og Hr. Vaxen mens i sover."

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-07-06 18:15

Mulberry, jeg tror sørme, jeg tager dit sidste råd....

tilsyneladende er det overstået for i år - derfor vil jeg i den kommende tid kommunikere lidt med myrene (jeg har hørt, at de har kollektiv bevidsthed, så man kan bare tale til dem alle - Det er rigtig smart!! ).

Faktisk har jeg levet med nogle af deres artsfæller i min kumme med jordbær - joo, det har da været lidt irriterende, men et godt bytte synes jeg - for myrene altså. Jeg vil foreslå dem, at de kan få et hjørne i kummen - de kan vel godt leve med en anden myrefamilie som nabo - til gengæld får de jo fornøjelsen af at muntre sig med mine jordbær....

BARE DE SKRIDER FRA MIT SOVEVÆRELSE!!!

Nalletruk - jeg orker simpelthen ikke at grave det halve hus ud - de myrer spreder sig over tre rum.... det bliver ihvertfald ikke i år. Hvis de så skulle dukke op igen til næste år, så må jeg jo tage den derfra...

Vaxen.....

Kommentar
Fra : tramand

Dato : 13-08-06 20:05

De skal bare sprayes med en halvtynd klorinopløsning - så vender de bunden i vejret og holder op med at trække samme.