/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kickstarter PGO Hot 50
Fra : Luffe_20
Vist : 2689 gange
100 point
Dato : 22-07-06 17:16

Hej...

Jeg har lige købt en brugt PGO Hot 50, men jeg har problemer med kickstarteren som ikke ville tage fat og bare nærmest takker over.... jeg har lige købt ny Kickstarteraksel, Kickstartertandhjul og fjeder.... men det er stadig det samme... hvad kan der være galt?

M.V.H

Luffe_20

Kommentar
Fra : migBECOOL

Dato : 22-07-06 18:13

du skal pille variatoren af og ligge en lille skive gerne lidt tyk og så sætter du det på igen så skulle det problem være løst

Kommentar
Fra : Luffe_20

Dato : 22-07-06 18:35

Problemet ligger i kickstarter dækslet.... altså for det bliver sat på scooteren...

Kommentar
Fra : migBECOOL

Dato : 22-07-06 18:37

prøv at gøre det jeg sagde, det samme var der galt med min jog engang !!!

Kommentar
Fra : Luffe_20

Dato : 22-07-06 19:11

har lige prøvet men det hjalp ikke desværre...

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-07-06 21:08

Du har sikkert lige spildt penge på nye reservedele.
En ven havde problemet og ventede på tid hos mekanikeren for at få kickstarteren skiftet.
Jeg tog dækslet af og gjorde som jeg har forklaret nedunder, og den virker rigtig godt nu.

Du skal bare smøre den aksel som tandhjulet glider frem og tilbage på og smøre tænderne.
Du må IKKE smøre den bøjle som holder tandhjulet!!!!!!!
Den bøjle SKAL være helt tør, så den holder fast, uden at låse.
Hvis bøjlen er løs, og tag den af og mas den sammen, tør den af, tør glidebanen på tandhjulet af, og monter den igen.

Nu burde din kickstarter virke i laaaang tid uden problemer.

Du bør anvende en tyk og fed olie/fedt.
Kobberfedt eller SKF lejefedt.

Kommentar
Fra : Luffe_20

Dato : 22-07-06 21:34

Det vil jeg prøve imorgen og håber på at det virker...