/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
sømløse overgange til baggrund
Fra : tinagro
Vist : 866 gange
50 point
Dato : 22-07-06 00:17

Hejsa

Er der nogle som kan fortælle mig hvordan?

Jeg har lavet et mønstre, men når jeg vil bruge det som baggrund kan man se at det er mange mønstre sat samme.

Kan nogen hjælpe, har ikke så mange point, sorry

Tina

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-07-06 00:42

Det kræver en stor nøjagtighed at lave baggrundstapet, der kan sammensættes som et helt billed, når de sættes ved siden af hinanden og under hinanden.
Du kan starte med en ensfarvet baggrund, hvor mønstret holdes inden for billeds rammer.
Når først mønstret går ud over billedrammen, så er det selv små unøjagtigheder kan ses.
Her er en lille pakke med nogle nyttige små programmer, med bl.a. en baggrundstester, hvor du kan se om billedet er ok som overgangsløs baggrund. Her ud over er der et program, som kan checke dine links i dine hjemmesider, så der ikke er nogen døde links. Der er også et ældre program til at lave en række forskellige animationer med. Så hen dem her:
http://home19.inet.tele.dk/betina/webprg.zip ialt 1122 kByte

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-07-06 09:37

at lave seamless tiling ligger i mange programmer så det pr automatik og et klik bare bliver sådan - kan photoshop det ??? prøv at se i hjælpefilen Beklager jeg kender ikke photoshop mere end overfladisk så lige med det kan jeg ikke hjælpe dig.

For at forstå dig rigtigt - er det blot et billede der ved sømløs kan indsættes og dække en hel side - eller er et et stort billede der skal fremstå alene ??

Accepteret svar
Fra : dd8660

Modtaget 50 point
Dato : 22-07-06 09:57

Hvis du starter ud med et tomt dokument og laver noget mønster på det (kun i midten - ikke ud til kanten). Sørg for at dit mønster er samlet på ét lag. Herefter vælger du filter > other > offset og klikker på "wrap around" og stiller på "skyderne" til du kan se at dit mønster folder sig ud over kanten og bliver "sømløs".

Klik OK og tegn videre på dit mønster. Gentag evt. proceduren et par gange, men husk at du ikke må tegne for tæt på kanten, når du laver dit mønster.

Dette kan være en svær procedure, når mønsteret er meget kompleks og består af fotos. Du kan alternativt prøve at bruge filter > pattern maker, for at få Photoshop til at generere mønstre. Klik blot på generate-knappen indtil du har en masse mønstre. Nederst i vinduet kan du se dine mønstre ved at klikke på pilene, og du gemmer et mønstre ved at klikke på diskette-ikonet...

God fornøjelse med dine mønstre

Godkendelse af svar
Fra : tinagro

Dato : 04-01-07 19:41

Tak for svaret dd8660.