/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kan man fjerne ridser i lakken
Fra : WEBlance
Vist : 1845 gange
255 point
Dato : 21-07-06 18:49

Jeg har en ny Fiat Punto hvor en eller anden har kørt en indkøbsvogn ind i bilen så der er ridser i kofangeren foran. Dette er jeg selvfølgelig ked af og vil prøve om man kan gøre noget ved det selv. Ridserne er ikke særlig dybe men dybe nok til at ridserne fremstår som hvide. Bilen er sortmetallic.

Hvad kan jeg gøre? Lakrens og polish med sort farve?

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 18:54
Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-07-06 18:56

Når ridserne er så dybe, at de er hvide, kan du ikke fjerne dem, men kun forsøge at camouflere med polish med farve i.

mvh dova

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-07-06 19:29

er det så galt at du er nødt til at male kan du hos forhandleren købe en lille flaske (ligesom neglelak) i netop din bils farve. Med den kan du lappe en dyb ridse men fårikke metallic effekten på det sted.
Vil du have det skal du købe malingen på spraydåse.
De skal vide mrk.type og årgang og selvfølgelig farve.
I motorrummet står også en farvekode som regel på samme plade som stelnummeret

Kommentar
Fra : dadman

Dato : 11-08-06 19:51

Pas på med at male selv. hvis du bruger "neglelakken", så bliver det at se. Hvis du bruger spraymaling, så skal du dæleme være dygtig for at gøre det rigtigt, uden overgang og skygger. Hvis jeg var dig, ville jeg opsøge en autolakerer på landet og høre om han vil give ridserne en "salgslak" uden kvittering. Det er billigt og pænest. Men selvfølgelig er det dybt forkasteligt at få lavet sort arbejde...