/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Måske udvandret til USA
Fra : HannaMortensen
Vist : 743 gange
200 point
Dato : 20-07-06 13:12

Hej derude
Er der nogen, som har adgang til at se, om Grete Hansen, født i Hjørring 8-1-1839 kan være taget til USA i 1870'erne (evt. med 2 børn).
Hanna

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-07-06 13:32
Kommentar
Fra : HannaMortensen

Dato : 20-07-06 21:43

Hej Ole
Når jeg går ind på dit foreslåede link, kan jeg kun se, at man skal være medlem af Ancestry.com, og det er jeg ikke. Har heller ikke lyst til at prøve den foreslåede 14 dages prøveperiode. Jeg har hørt, at man vanskeligt kan komme ud af det igen.
Men kan du finde ovennævnte Grete for mig, vil jeg meget gerne høre om det.
Hilsen Hanna

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-07-06 22:06

Hej Hanna,

Jeg var lidt i tvivl om det krævede abonnement, da jeg har abonnementet, kan jeg ikke se om den læser min cookie.

Jeg er ikke enig i, at det er svært at komme ud af, blot skal du huske at gemme den kvitterings E-mail, der kommer ved tilmelding, da der her er angivet, hvorledes prøveabonnemtnet ophæves.

Hende jeg har fundet er gift med en Søren Byrgesen Knold og de har 4 børn, da de forlader Danmark. De er gift i Fjellerup den 20. oktober 1867. Sidste barn født i 1871.

Hendes forældre er Michael Andreas Hansen & Sophie Lovise Nielsen.

Hvis det er hende, så E-mail mig på ole.bielefeldt@adslhome.dk

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 20-07-06 23:46

Du kan gå direkte ind på informationer om Grete på http://wc.rootsweb.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET&db=:ag1632&id=I379
Her kan du få oplysninger om forældre, ægtefællen og de 5 børn, der alle er født i Danmark i perioden 1866-73. Desværre står der ikke noget om udvandring på siderne. Men det er næppe sandsynligt at familien udvandrede.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-07-06 23:56

Det er jeg nu ikke enig med dig i, da nogle af dem, faderen inklusive, døde i USA, så han har sikkert rejst over til datteren, da kone døde i 1854 og han døde i 1890.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-07-06 21:08

Hed hun ikke Grethe med h?
Eller endnu bedre Margrethe Hansen??

Dem er der flere af i udvandrer data basen...
Hilsen Svend