/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Mit liv er i kaos
Fra : ehtrod_n
Vist : 1345 gange
50 point
Dato : 19-07-06 20:44

Lige nu leder jeg efter en gratis brevkasse, hvor der er psykologi, psykiatri, sagsbehandler og læger.

Jeg har før været inde på denne side, men kan ikke finde den nu.

Og det er ikke sindnet.dk som før hed Love Match

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-07-06 20:46

Depnet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-07-06 20:47

Hanne

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 19-07-06 20:51

hvilken kaos

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-06 20:55

http://www.depnet.dk/ er det hvad du leder efter ??

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 19-07-06 21:04

www.jesus net.dk
Du kan altid få hjælp der

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 19-07-06 21:08

www.jesusnet.dk

Søg og du skal finde, her er den rigtige adresse, jesus vil altid hjælpe, den der ønsker hjælp

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 19-07-06 21:22

Ellers er der netdoktors afsnit om depressioner, som også favner andre psykiske lidelser http://community.netdoktor.com/ccs/dk/depression/index.jsp.

Held og lykke, håber du finder noget ro og styrke, så det ikke bare er kaos.

Kram,

marie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-07-06 21:33

http://www.netpsych.dk/raadgivning/brevkasse.asp

måske det er denne her

mvh dova

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 19-07-06 21:34

Nej det var desværre ikke nogen af dem.

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 19-07-06 21:38

Ja Dova det troede jeg også selv,at den bare var lavet om, men så kom jeg til at se at man skal sende penge til dem, og det skulle man ikke til den anden brevkasse.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-07-06 22:00

http://www.netpsykiater.dk/index.htm

så denne her måske

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 19-07-06 22:07

Nej, jeg tror det er denne her

http://www.psykologpostkassen.dk/

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : ehtrod_n

Dato : 19-07-06 22:47

Tak for svaret dova. Jaaaahh tusinde små bløde søde kys til dig, min søde ven det var lige den
god nat og sov godt alle sammen med venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : Hilafet

Dato : 22-08-07 20:05

Du vil aldrig finde tryghed og ro, sålænge du ikke har fået besvaret på de mest fundamentale spørgsmåle, - hvad er meningen med livet?

her vil jeg gerne dele en historie om ens konverting til Islam.

god læse lyst :)

Shaheed Eskildsen
I Allahs navn, Den Nådige, Den Barmhjertige
Jeg hedder Shaheed og snart 30.
Jeg kommer fra en ganske almindelig kristen familie.
Jeg takker Allah (swt) for denne prægtige levemåde, Islam, og at Han
lod mig og utallige af andre åbne sine øjne for denne deen (Islam).
Jeg takker Allah (swt) for at give mig muligheden for i dag at dele nogle
af de tanker der gjorde at jeg valgte Islam.
For ca. 6 år siden valgte jeg Islam og hvorfor? Trods den intensive
skrækkampagne mod Islam og dens værdier, så er der nogle, som mig,
der vælger Islam. Medierne stempler Islam og muslimer som umoderne,
regressive, fundamentalister, ekstremister, rabiate, og korankrigere.
Hvorfor er der så nogle, som mig, der vælger denne livsstil.
Med det samfund der eksisterer i dag, hvor fristelser og goder har nået
uanet højder så har jeg valgt Islam, hvorfor???
Jeg er ikke den eneste der stiller de spørgsmål, utallige af politikere,
forskere og samfundsinteresserede stiller også spørgsmålstegn ved
hvorfor unge vælger Islam.
Det startede da jeg var 15 år og på ferie, jeg kiggede op på
stjernehimlen og spurgte mig selv hvor alt det mon kom fra. Jeg fik
intet svar.
Op igennem min ungdom blev jeg tiltrukket af den ungdomskultur der
var dominerende i dag, i håb om at finde min identitet og formålet med
livet.
Jeg levede et udsvævende liv som mange unge anser som værende
normalt, nemlig at prioritere sig selv. Det resulterede i et diskoteks liv,
alkohol, moderæs ude af proportioner, og penge.
Mit liv omhandlede intet andet end mig, mig og atter mig, til sådan en
grad at jeg ikke skænkede en eneste tanke om at min mor lå der hjemme
om natten og bekymrede sig.
Den livsstil medførte store personlige problemer og bekymringer, fordi
jeg hele tiden skulle følge med i kapløbet om at være smart, tjekket, se
godt ud og blive bekræftet af omgivelserne.
Det kan være i den her sammenhæng at nogle vil tænke at det er mig
der er svag. Men faktumet er at unges problemer i dag har nået en
rekordhøj liste af anoreksitilfælde, depressioner, selvmord og misbrug.
Den livsstil fik mig til at være åben over for alternativer.
Det liv med friheder og jagten på den maksimale nydelse havde ikke
skabt andet end en rå, egoistisk person, der med rundsave på albuerne
var villig til at nedlægge og ødelægge enhver form for menneskelig og
moralsk værdi.
Den livsstil gjorde mig træt af livet i en alder af 22. Allahu Akbar!!.
(Allah er den Almægtigste).
Mange vil måske være nysgerrige i den sammenhæng og spørge:
Har det ingen konsekvenser haft for dig at vælge Islam?
At benægte det vil være en løgn, men lad mig stille spørgeren et
spørgsmål:
Hvad ville konsekvensen være hvis jeg ikke valgte Islam???
Som jeg sagde tidligere så medførte den livsstil en meget egoistisk
person, der ikke bekymrede sig eller tænkte på at hjælpe andre.
Konsekvensen var, at jeg ikke bekymrede mig et eneste sekund om
mennesker i denne verden. Jeg var fuldstændig ligeglad med fattigdom
og ødelæggelse.
Jeg var ligeglad og interesserede mig ikke for det nuværende og
herskende system der udsætter hele menneskeheden for undertrykkelse
og korruption.
Jeg har i dag adopteret Islam som min verdensanskuelse, takket være Allah.Jeg har taget det valg at ofre resten af min levetid for at fjerne de
undertrykkende systemer, der medførte en lidelse for mig og for resten
af verden, og for derefter at erstatte dem med sandhedens systemer,
nemlig Islam.
Og lad mig i den sammenhæng gentage Allahs mægtige ord:
“Qul jaa al-Haqq, wa zahaqa al-Batil, inna al-Batil kana zahuqa”
? ???? ? ? ????? ???????? ???????? ?????????? ????? ???????? ? ? ??? ? ? ???????? ?
“Og sig: Sandheden er kommet, og falskheden er forsvundet, thi
falskheden vil (altid) forsvinde” (OQM. Al-Isra’ 17: 81)