/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
rensning af bøffellæder
Fra : ann-britt
Vist : 800 gange
20 point
Dato : 13-07-06 15:38

hvad skal man gøre en bøffellædersofa grundigt rent med ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-07-06 16:53

Nu er der grænser for hvor kraftig rengøring læder kan tåle.

Man plejer at sige afvaskning med en hårdtopvredet klud med sæbespånevand.

Og derefter behandle med læderolie eller læderfedt.

mvh dova

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 13-07-06 21:07

Det er helt rigtig hvad dova siger, men husk at når du laver sæbevandet skal det være lidt kraftiger end normalt.
Jeg gør det en gang om året med en svamp, lader det sidde i ca. 15min. tøre det af med en opvredet svamp, Det giver samtidig en beskyttende hinde.

Jeg har brugt det i 4 år efter ham Flemming Leth i TV.
Hilsen Robert