/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
HJÆLP if sætning til php
Fra : snuggi88
Vist : 633 gange
100 point
Dato : 04-07-06 13:42

Hej alle..

Jeg er i gang med et lagersystem på min lærerplads. Jeg vil gerne vide hvordan man kan i php kan lave et script som skriver at varen ikke findes på siden hvis den ikke findes i databasen, og hvis den gør sender en videre til en anden side.??? HJÆLP det er meget vigtigt...

eks:

if(varenr ikke findes i tabel):
print("Varen findes ikke i tabbellen");

elseif(varenr findes):
send videre til en anden side

endif;

hvordan skal man skrive det rigtigt..???

På forhånd tak..:D

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 04-07-06 14:10

her meget simpel måde at gøre det på

$variabel = "vare fra tabel";
if ($variabel == ""){
print "Varen findes ikke i tabbellen";

} else {
send videre til en anden side ;
}

obs du skal have lavet en løkke hvor tabel varrene bliver kørt igennem
jeg formoder at varene kommer fra en data base

Kommentar
Fra : snuggi88

Dato : 04-07-06 14:20

Ja de kommer fra en mysql database.. men det var mere det med hvordan man sender den videre til en anden side..?? ved ikke hva man skla skrive der. kan ikke få headewr til at virke ordenligt...

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 04-07-06 14:31

$variabel = "vare fra tabel";
if ($variabel == ""){
print "Varen findes ikke i tabbellen";

} else {
send videre til en anden side ;
print "<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"1; URL=anden_side.php?id=".$variabel."\">";
}

du kan tilføje de variabler du skal bruge på den nye side jeg vist i eksemplet hvordan

Kommentar
Fra : snuggi88

Dato : 04-07-06 14:55

altså hvorn skal jeg så skrive de variable til sidst hvis jeg har flere??

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 04-07-06 15:00

print "<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"1; URL=anden_side.php?id=".$variabel."&id2=".$variabel2.&id3=#.$vaiabel3."\">";

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 100 point
Dato : 04-07-06 15:01

sorry en skrive fejl

print "<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"1; URL=anden_side.php?id=".$variabel."&id2=".$variabel2.&id3=".$vaiabel3."\">";

Godkendelse af svar
Fra : snuggi88

Dato : 05-07-06 07:25

Tak for svaret poul_from. det var lige hvad jeg manglede:P