/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
MIDDEL MOD HESTEBREMSER
Fra : AG112
Vist : 7925 gange
100 point
Dato : 02-07-06 12:24

ER DER NOGEN SOM KENDER ET GAMMEL MIDDEL, TIL AT SMØRE PÅ HESTENE,
NÅR DE ER VED AT BLIVE ÆDT AF HESTEBREMSER OG MYG,

JEG HAR PRØVET EDDIKE, MEN DET FORSVINDER FOR HURTIGT,
JEG HAR OGSÅ PRØVET JOHANNESOLIE, MEN DET ER NOGET SORT STADS.

PÅ FORHÅND TAK.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 02-07-06 15:34

Hej ag112.

Jeg kender ikke et sådant middel men prøv at tale med andre hesteejere i din omgangskreds, eller en rideskole, dyrlæge osv.

Det må være et (væmmeligt) problem for mange.

Held og lykke med det!
Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-07-06 16:36

SKAL det være et gammelt middel?

jeg bruger noget der hedder "prob", - det er lidt dyrt (138 kr for en halv liter) med det kan spædes med vand. Det virker rigtig godt, også mod bremser!

mvh Christina

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 02-07-06 18:47

NÅR DU ROBER TI MIG ROBER JEG IGEN.DU KAN SE HER :http://www.saddelshoppen.dk/shop/default.asp
alimak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-07-06 19:40

Gammelt middel? Ikke altid det bedste.
Nogle brugte petrolium, det virkedede.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 02-07-06 20:01

JEG HAR FUNDET UD AF, AT DET, JEG TROEDE VAR HESTEBREMSER, I VIRKELIGHEDEN HEDDER KLÆG.

HESTEBREMSER BIDER/STIKKER IKKE, MEN LÆGGER SINE GULE ÆG I PELSEN, SOM HESTENE SÅ SLIKKER I SIG, HVORIMOD KLÆG STIKKER OG SPRØJTER GIFT IND I BID/STIK SÅRET, BÅDE PÅ HESTE OG MENNESKER.

JEG VIL PRØVE DET FRA SADDELSHOPPEN, DE ANDRE TING HAR JEG PRØVET, OG PETROLEUM, TROR JEG IKKE ER SUNDT FOR HVERKEN HESTE ELLER MENNESKER.

CHRISTINA, HVOR FÅR DU "PROB" FRA, HVIS DET FRA HESTESHOPPEN IKKE VIRKER??

HILSEN AG112

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-07-06 08:09

Jeg har købt "Prob" i miljøfoder i viborg.. men mon ikke det fås de fleste steder, hvor de handler hesteting?

Ellers står der det her på flasken:

Importør: PROB DANMARK
Drudvangen 5, 5492 Vissenbjerg, tlf. 64 47 23 16
prob@mail.dk

http://www.prob.dk/

Og på flasken står endvidere:
"Heste behandlet med Prob Deo er rolige og græsser uforstyrret i naturen"

Egentlig er det udviklet til sommereksemheste, men derfor kan der andre jo godt få glæde af det

Du behøver ikke vaske dem i Prob shampoo først, det er kun eksemhestene, der skal det!

Mvh Christina

Godkendelse af svar
Fra : AG112

Dato : 04-07-06 00:06

Tak for svaret alimak.

JEG GLÆDER MIG TIL AT PRØVE DET, HAVDE GERNE DELT POINT IMELLEM DIG OG SKINGUR,DER OGSÅ VAR MED ET FINT SVAR, MEN KAN DESVÆRRE KUN GIVE TIL EN AF JER, OG DU KOM FØRST, SÅ DET HAR JEG BESTILT,

SÅ VI IGEN KAN KOMME UD OG RIDE, UDEN AT BLIVE TOSSET AF DE KLÆG

MANGE HILSENER
AG112

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-07-06 01:03

Tak selv og håber du får mange fine rideturer.
alimak