/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Lag når man deler TDC-bredbånd
Fra : caleb
Vist : 438 gange
140 point
Dato : 17-12-02 16:56

En af mine venner har en TDC-bredbåndsforbindelse med 4 dynamiske ip adresser, så der kan komme 4 computere på. Til et netparty skulle vi så være 6 på og vi delte derfor internettet fra en computer med 2 netkort. Dette virkede fint med der var bare et problem. for hvert 5 sekund kommer der et ordentligt lag når man spiller. og hvis man sidder og sufter kan man se at den halvvejs taber forbindelsen. Og dette bliver den ligesom ved med. serveren kører med windows2000 og jeg har prøvet at dele internettet ud med ICS og winroute, med med samme resultat. Jeg tror det er noget med de 4 dynamiske ip'er som kører fra en DCHP server... men nogen forslag?

Kommentar
Fra : caleb

Dato : 17-12-02 21:38

det du har skrevet er at man bare skal bruge en hub/switch for at komme flere på internettet. Men min ven har kun 4 dynamiske ip'er og han agter ikke at købe flere fra TDC.... Derfor delte jeg det ud med winroute (som kører med NAT)..... så jeg synes ikke dit svar var til megen hjælp

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 19:25

"caleb" <caleb.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:5OHL9.3096$Hl6.301586@news010.worldonline.dk...
> men nogen forslag?

Find først ud af hvad der sker hvert 5. sekund. Fx med en sniffer
(www.ethereal.com)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 21:27

Okay nu har jeg så gjort og det ser bare ud som om at trafikken stopper
i en brøkdel af et sekund.

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "caleb" <caleb.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:5OHL9.3096$Hl6.301586@news010.worldonline.dk...
>
>>men nogen forslag?
>
> Find først ud af hvad der sker hvert 5. sekund. Fx med en sniffer
> (www.ethereal.com)
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 22:05

> Okay nu har jeg så gjort og det ser bare ud som om at trafikken stopper
> i en brøkdel af et sekund.

Måske er den maskine der deler internetforbindelsen ikke kraftig nok?

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.

Kommentar
Fra : caleb

Dato : 18-12-02 08:22

serveren er en 1700 XP (1466mhz) med 768 mb ram forbindelsen er 2048/512 og det lagger også med kun 2 personer på internettet.. så andre forslag plz

Kommentar
Fra : caleb

Dato : 18-12-02 16:46

Hvis jeg kobler computeren i switch uden routeren(serveren) kører det helt fint. Så prøver jeg at sætte en computer til fra ADSL-modemet direkte til en computer, og så var problemet der igen. Så på af eller anden grund skal man købe igennen switch'en uden at have en computer koblet direkte til modem (som i en server jo skal gøre)

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 140 point
Dato : 18-12-02 17:46

jeg havde mine bange anelser

TDC NetExpress med PPP over ATM bag en skille filter ??? (SpeedStream 3010 ATM ?? eller lignende)

Det er et sjusket forsøg på brebbånd. Jeg er en af den der kun betragter det som ISDN på steroider. Man kan ikke engang tilslutte en god ægte ENet hardware router til, men er tavngs indlagt til ATM routere. Not the real deal. De har en mega overhead. rent spild.

uddrag af - http://home19.inet.tele.dk/larsjust/netexpres.html

>>Overhead kan groft forenklet beskrives som den del af transportpakkerne, der ikke kan transportere "nyttelast", men som indeholder oplysninger om hvortil pakkerne skal sendes, hvor de kommer fra etc. Samlet ( Ethernet + ATM ) overhead på en NetExpres-forbindelse vil ligge i størrelsesorden 12 - 14 %. Dvs. for at udregne en nogenlunde realistisk downloadhastighed, bør hastigheden på forbindelsen divideres med 8 ( 8 bit = 1 byte ) og herefter fratrækkes 12 - 14 %. F.eks. ( 512 kbit / 8 bit ) - 13 % = 55,6 kbyte/s.

andet uddrag samme stedfra :
>>Ved samtidig down- og upload falder downloadhastigheden markant ? (Til top)
Up- og downloader man med maks. hastighed samtidig vil kvitteringspakkerne ( ACK ) blive sat i kø fordi upload-båndbredden så at sige er "optaget", og de kan således ikke afsendes straks. Efterhånden som ACK-pakkerne kommer bagud vil den afsendende server standse afsendelsen af pakker og afvente kvittering på allerede afsendte pakker. Dette vil af brugeren i praksis opleves ved at downloadhastigheden falder markant.

Med mindre man har mulighed for at give ACK-pakkerne førsteprioitet ( ikke muligt på bla. Win 98/ME/2000 ) kan man ikke gøre andet end at sikre sig at TCPRecieveWindow ( der definerer hvor lang tid den afsendende server afventer kvittering inden den standser videre afsendelse ) ikke er sat for lille, evt. er en smule for stor. De TCPReciveWindow størrelser der anbefales i denne FAQ >> http://home19.inet.tele.dk/larsjust/netexpres.html#98 << er sat en smule til den store side.

Har man servere kørende på sin NetExpres-forbindelse vil det være en god ide, hvis serveren har indstilling herfor, at begrænse upload-hastigheden og "gemme" 3 - 6 Kbyte/s ( afhænig af hver hurtig ens forbindelse er ) til afsendelse af ACK-pakker i forbindelse med download.

MEN FAT MOD ! ALT ER IKKE TABT ! Her skulle være nogel tweaks der absolut vil hjelpe.

Prøv også : Cable model tuning guide - http://cable-dsl.home.att.net/
og : http://www.dslreports.com/tweaks

Mon ikke det var det ?
mvh, Ke'Fir, m.a.

Godkendelse af svar
Fra : caleb

Dato : 18-12-02 18:04

ehm min ven har ikke netexpress han har bredbånd og ved bredbånd har man dynamiske ip'er.. Jeg har derimod netexpress og havde engang en ss2601 router, som jeg nu har smidt væk og i stedet for bruger jeg en server med winroute. og til netexpress har jeg også fået en fastip...

Kommentar
Fra : caleb

Dato : 18-12-02 18:05

og det kører uden problemer. jeg har accepteret dit svar fordi jeg tror det har noget med det at gøre...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-12-02 10:23

"Larz" <lp@your-pants.coder.dk> skrev i en meddelelse
news:3dff9174$0$71650$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Okay nu har jeg så gjort og det ser bare ud som om at trafikken stopper
> > i en brøkdel af et sekund.
>
> Måske er den maskine der deler internetforbindelsen ikke kraftig nok?

det lyder faktisk meget sådan ja.

mvh jens