/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / OS/2 / Spørgsmål
10  thomas2610 100
Fejl.
Fra : oz1eqp
Vist : 3535 gange
200 point
Dato : 29-06-06 18:17

The connection to the server has failed. Account: 'pop.mail.yahoo.dk', Server: 'smtp.mail.yahoo.dk', Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL): No, Socket Error: 10061, Error Number: 0x800CCC0E

Ovenstående melding får jeg fra OUTLOOK EXPRESS når jeg vil sende mail.
Er der nogen,som kender løsningen på det.
Jeg bruger YAHOO og OUTLOOK men de vil ikke rigtig samarbejde.
oz1eqp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-06-06 18:46

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q191687 dette kan være din fejl - men det kan også være din router der ikke tillader dig at sende/modtage.
Lige for en sikkerheds skyld så har du checket at dine indstillinger i konti er som de skal være ikke ???

og et ps - hvorfor yahoo sammen med outlook express - yahoo mail udemærker sig ved at stå alene og bruges online uden integration

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-06-06 18:47

hvilken udbyder bruger du ????

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 29-06-06 18:52

til miritdk
Jeg har min opkobling hos Tele2.
Grunden til at jeg også bruger OUTLOOK er at de steder hvor man bruger mailto: kommandoen,
der skal man bruge OUTLOOK.
oz1eqp

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-06-06 18:53

denne er forkert 'smtp.mail.yahoo.dk'
du kan ikke sende mail via yahoo fra outlook express
men du skal bruge din intetnet udbyder smtp

f.eks
tdc= smtp.mail.dk

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-06-06 18:58

du skal bruge dette
indgående = pop3.tele2.dk
udgående = smtp.tele2.dk
og server til udgående post skal sættes til port 587 ifg. tele2

dette gælder både microsoft outlook og outlook express

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-06-06 18:59

mener du nu outlook eller outlook express ???

dk har ret i at det er smtp der skal rettes såvidt jeg kan se. (også med yahoo )

Tele2 har en automatisk opsætning og en vejledning så du kan sætte din e-mail rigtigt op her:
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_support&t2page=privat_internet_support

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-06-06 19:00

arghh dk - man kan da heller ikke lige se den anden vej før du er der

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-06-06 19:02

ps.. hvis yahoo spørger om den skal være din standard/default e-mail klient så sig nej - det skaber oftest problemer (det er hvad jeg tror du har gjort)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-06-06 21:32

DK
Helt enig.
Se på din mail konto fra Yahoo/ og for den sag andre udbydere
der står hvad udbyderens. POPADRESSER, hedder, og hvad du skal skrive, som SMTP/udgående-----og så skal du have en udgående ??? men det findes på din udbyders /// side, hvordan, du skal opsætte din mail, med password og klient
Undskyld, hvis de ikke hedder, som andre skriver de skal hedder
Meget nemmere. bare bruge Yahoo, som den er.
Men ikke spørgsmålet

Men du skal bruge samme kodeord/login navne, du bruger på din normale,,,,,,yahoo//konto.
Ellers er, har du ikke en GYLDIG konto, fra Yahoo. der understøtter SMTP/

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 29-06-06 23:08

tjahhh yahoo mail kan integreres i outlook express - men er ikke nogen god ide - den fungerer fint som webmail.

oze1eqp ... brug linket jeg sendte dig og sæt din mail rigtigt op så har du ingen problemer.

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 30-06-06 05:52

Tak for svaret miritdk.
Jeg følger dit råd og prøver mig frem.
God weekend.
oz1eqp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-06-06 16:59

også god weekend til dig

jeg har kørt med både yahoo og hotmail(hotmail - det kan man heller ikke mere) integreret i sin tid - det vil jeg aldrig gøre igen - der er for mange fejl - og der kommer for meget spam - hvorimod når du bruger yahoo mail online filtreres spam supergodt fra