/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
bilkøb i udlandet
Fra : denevigeuheldige
Vist : 807 gange
25 point
Dato : 29-06-06 08:26

Kort og godt: Kan det økonomisk betale sig at købe en erhvervsbil i udlandet og hvad skal jeg evt. være særlig opmærksom på?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-06-06 10:19

Du kan uden videre købe en bil i udlandet, reglerne for indregistering varierer med hvilket land det drejer sig om. Belgien , luxenborg og schweitz er vist de mest liberale.

Du må hvis du er bosat i danmark ikke køre i en udenlandsk bil i Danmark.

Hvis du tænker på at købe i udlandet og registrere i Danmark, betaler det sig ikke, med mindre det er en ret gammel bil du indfører.

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 25 point
Dato : 29-06-06 21:10

http://www.fleggaardleasing.dk/Default.asp?ID=239 - her kan du se regnestykket. Der er en besparelse ved det - dog ikke så stor som man kunne tro, da biler på gule plader i Danmark ikke er så hårdt belastet med afgift som biler på hvide plader.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 02-07-06 10:25

Tak for svaret Flash77.

Kommentar
Fra : 0490

Dato : 01-08-06 20:51

transore det passer fanme ikke det du skriver for den helt nye audi koster ca 100.000 kr i tyskland og så er de rfor 300.000 i afgifter så tror lige du skulle undersøge sagen for du udtaler dig enanden gang ikk Ps det vill nok være de tmest smarte