/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Portein pulver?
Fra : Kvinding
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 25-06-06 13:25

Hejsa...

Hvilke virkninger har protein pulver??? kan det skade noget??

Kan det anbefales?? Hvad hedder "det bedste" pulver, og hvilket prisleje er vi i??

Mvh
Kvinding

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 25-06-06 13:29

Jamen du får da mit svar her også.

Læs artiklen fra AntiDoping Danmark her:
http://www.doping.dk/visArtikel.asp?artikelID=650
og her
http://www.doping.dk/visArtikel.asp?artikelID=717

Konklusion: Det virker ikke.
Det koster mange penge, men læs ovenstående og spar pengene.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-06 13:39

MacMadsen

Det var ikke den samme bruger, der stillede 2 enslydende spørgsmål

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 25-06-06 13:41

Ans:
Tror det er samme bruger der har flere alias.
Det er samme tekst, nøjagtig, der er blot tilføjet noget i denne tråd.
Samme ikon
Den ene bruger hedder Kvinding og den anden Evinding.

Men alt andet lige så har begge bruger fået mine svar

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-06-06 15:08

Magen til klaphat skal man da led længe efter.
Selvfølgelig virker proteinpulver da.
Det er en uomtvistelig naturlov.
Det er jo ikke et spørgsmål om der er noget i ulveret der giver støre muskler.
Det er ren og skær protein, som man bruger til at fede folk op med, samt at få større muskler af, da det hjælper til med at bygge musklerne op.
Protein er musklernes grundbygge sten.

Nogle alternative behandlere vil påstå at det kan stase osv. osv.

Men større muskler det får man da, hvis man samtidigt spiser normalt ve siden af.

Ham klaphatten i brevkassen, går ud fra at spørgeren ingen hjerne har og at han forsømmer sine måltider fordi han indtager proteinpulver.

Man skal aldrig tage råd fra et fjols der ikke selv træner, men kun har læst sig til tingene.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-06-06 15:09

Prøv at gå ind på www.motion-online.dk
De har et forum for folk der træner.
Spørg dem om det virker.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 25-06-06 15:31

Sygate
Hvis du læser lidt på den side du selv henviser til finder du dette:
Citat
Hvad med protein?
Protein indgik også i analysen. Overordnet set var der ikke nogen signifikant gevinst ved at indtage proteintilskud. Dette skal forståes i sammenhæng med, at der i de inkluderede studier ikke måtte være andre kostbegrænsninger. Hvis man via den almindelige kost får dækket sit proteinbehov, er gevinsten ved at indtage proteinpulver næppe ret stor. Dette ændrer ikke ved, at proteintilskud kan bruges som et effektivt tilskud til netop at sikre tilstrækkelig proteinindtagelse eller som en bekvem måltidserstatter.

Så hvis man spiser normalt og får dækket sit proteinbehov derigennem er proteinpulver altså den rene spild!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-06-06 16:13

Njah, jeg tænkte først, at det var et par, der gerne ville høre vores mening hver især... Det kan det selvfølgelig osse godt være, --men de hedder altså begge "Kasper", -ifølge deres lyskeskade(r) ...

Jeg tror ikke rigtig Kasper/Kasper ved hvordan kandu hænger sammen..

Men derfor kan spørgsmålet da godt være reelt...

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 26-06-06 01:17

Jeg har i forbindelse med min styrketræning kunnet konstatere en tydelig forskel på det udbytte jeg får af træningen (ref. muskelopbygning), når jeg dels indtager en proteindrik lige efter trænings ophør, dels ikke indtager noget.
Ved godt dette handler om pulver. Men det gør jo i virkeligheden ingen forskel.

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 02-08-06 12:51

Proteinpulver hjælper klart, men du har kun behov for det hvis du træner hårdt. Det er jo ikke noget man skal tage når man har spillet badminton, løbet en tur osv.

Det er når du træner bodybuilding, styrkeløft osv. hvor du virkelig for nedbrudt dine muskler under træningen.

Hvis man skulle indtage den mængde protein der er behov for ved hårdt styrketræning, ved alm. mad spisning skulle du proppe dig med kylling, tun, æg, bøffer osv. dagen lang.

95% af alle seriøst bodybuildere, styrketrænere osv. benytter sig af det... det siger næsten sig selv så. Antidopingdk er helt væk i sin besvarelse.

en af mine venner trænede seriøst i 5-6 år og sad fast på 75kg. Han begyndte at bruge protein pulver og tog 10kg på i muskler på et halvt års tid ved samme mængde træning..