/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Galleri med "vandmærker"
Fra : Dennis85
Vist : 937 gange
320 point
Dato : 24-06-06 23:41

Hej Kandu'er

Jeg står lige og mangler et galleri der viser alle de billeder der ligger i samme mappe/directory som denne/disse php-fil(er), desuden skal det kunne lave et "vandmærke" på, så mine billeder ikke bliver stjålet uden reklamen kommer med.

Jeg kan en del PHP, men det her overstiger mine evner. Jeg kan dog nok godt redigere i andre scripts.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 25-06-06 12:49

Rolls Roycen inden for fotogallerier er ubetinget COPPERMINE og så er den gratis.
Du kan hente den her http://coppermine-gallery.net/
Kan ikke huske om den kan lave vandmærker, men det kan du snilt lave i f.eks. photoshop og så køre en batch på hele den mappe der skal uploades.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 25-06-06 17:09

Coppermine er da ganske godt, men alt alt for avanceret..
Det behøver kun at være et simpelt lille script der viser billederne fra /thumbs/ og linker til billedfilerne.. Evt over flere sider når der er f.eks. mere end 9 (3x3) billeder..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-06-06 17:35

det er en stor omgang med et helt galleri men et simpelit kan du da til at starte med lave,
Jeg kan anbefale XnYiew fra http://www.xnview.com/

Vandmærke/tekst og billede i billede fås med modulet GD

http://dk.php.net/gd
http://www.google.dk/search?q=GD+PHP&hl=da&lr=lang_da&sa=X&oi=lrtip8

Men GD er vist nok implementeret PHP ver 4.3

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-06-06 21:39

Læs denne artikel, så er du godt igang
http://www.udvikleren.dk/Article.aspx?tech=6&id=232

//Kettedk

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 27-06-06 17:49

Tak for artiklen kettedk..
Nu mangler jeg bare lige et script der kan vise billeder fra samme directory som .php filen .

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-06-06 18:52

ja men 3 dage for at finde frem til det ???
en et linies svar ??
nej !! det var derfor at du ikke fik det af mig !

god sommer

Kommentar
Fra : steno

Dato : 27-06-06 20:46
Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 27-06-06 20:52

Natmaden -> Ikke forstået? Jeg har kigget mange sider igennem med scripts, men kan ikke finde et sådant script, og kender ikke nogen der kan kode det.. Dit indlæg lyder i øvrigt en smule negativt, håber ikke det skal opfattes sådan. Søger heller ikke et en linjes svar?

steno -> Dejligt program, tak .

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 28-06-06 01:19
Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 320 point
Dato : 28-06-06 12:58

Nej det var skrevet forkert og ikke ment sådan det var jo kun 2 dage .
Jeg har nok været med i for mange tråde, hvor spørger ikke selv er helt med,
så det jeg mente var at hvis at man sidder og laver kode for andre så må det være rimeligt med noget respons. !
Sorry at jeg fik formuleret det forkert.

Dette script finder .jpg i samme mappe som det køres.
Kode
<?

$adr = "."; // Adressen på mappen der skal samles data fra . Hvis samme mappe så brug "."

function filtjek($adr,&$filliste){
$dp=OpenDir($adr);
$godkendelse=".jpg";
do{
$indhold=ReadDir($dp);
    if($indhold!="..") {
      if (Is_Dir("$adr/$indhold")&&($indhold!=".")&&($indhold!="..")&&($indhold!="")){
             //Det var en mappe..
} elseif (($indhold!=".")&&($indhold!="..")&&($indhold!="")){
       $ftmp = strtolower($indhold);
      if (($godkendtfil = stristr($indhold, $godkendelse))==true){
       $fs = FileSize("$adr/$indhold");
$size=$size + $fs;
      $fsize = "Størrelse-".$fs."-Byte";
      $fs = round(1000*$fs/(1024*1024))/1000;
      $fs = eregi_replace("\.",",",$fs);
      $filliste = $filliste.
      "\n<TR bgcolor=ccccee>\n".
      "<TD><a href=\"$adr/$indhold\" title=$fsize>$indhold</a></TD>\n".
      "<TD> $fs MB</TD>\n".
      "<TD>".date( "d M Y H:i", filemtime("$adr/$indhold"))."</TD>\n".
      "</TR>\n";
    $filantal++;
}}}
} while ($indhold!=false);
CloseDir($dp);
      $freeA = round(1000*$size/(1024*1024))/1000;
      $freeA = eregi_replace("\.",",",$freeA);
      $filliste = "<CENTER>\n<table border=0 cellspacing=1 cellpadding=2>\n".
      "<TH colspan=4 bgcolor=aaaaff>\n<FONT FACE=verdana SIZE=3>\n".
      "Billede Status: $filantal filer. $freeA MB.\n".
      "</FONT>\n</TH>\n".
      "<TBODY bgcolor=bbbbff><TR><TD>HENT</TD><TD>STØRELSE</TD><TD>OPDATERET</TD></TR></TBODY>".
      $filliste."</TABLE>\n</CENTER>\n";
}

//---------- MAIN ---------------
filtjek($adr,$filliste);
echo $filliste;

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 28-06-06 14:21

Godkendelse af svar
Fra : Dennis85

Dato : 28-06-06 16:21

Årh tusind tak natmaden, det var ligge noget i den dur jeg søgte, skal bare lige ha det til at vise selve billederne, og linke til samme titel i en anden mappe.. Det sku jeg nok ku klare.. Tusind tak.
Sig endelig til hvis du får brug for noget med photoshop eller andet , så skal jeg gerne hjælpe alt det jeg kan.

-Også tak til jer andre med watermark .

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-06-06 22:42

Sjovt nok ,det startede det med at kunne
Men du skal have GD før det virker.

Mappen som du vil have undersøgt for jpg ,
den skriver du i linien.
$adr = ".";
Feks.
$adr = "./billeder";

du får en der laver minibilleder i stedet for tekst, senere, sikkert i morgen tidlig.

Photoshop 7dk har jeg men bruger det sjældent, tak for tilbudet
Er for øvrigt medlem hos http://cgnetwork.com dog uden indlæg.
kun som windowskikker http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=252003

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-06-06 22:44

hov, det var et helt forkert link,
http://www.cgsociety.org/