/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
overførsel af musik fra minidi
Fra : azkp91
Vist : 463 gange
40 point
Dato : 23-06-06 09:24

Jeg har en HP Pavilion a 319 ca. 2-3 år gl.. Hvordan kan jeg overføre minien til computeren og kræves der et specielt program. Jeg MS lydkort men det er ikke godt og virker ikke i denne forbindelse. Kan nogen vejlede mig mig til hvordan jeg kan komme igang og hvilket program jeg evt. skal købe eller downloade.
med hilsen Torben

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 10:15

Minidi - er det minidisk altså en lille CD
Har du usb stik til din minidi og på din comp

Kommentar
Fra : azkp91

Dato : 23-06-06 10:29

ja det er en mini disk med mikrofon til optagelse. Ja jeg har usb 2.0

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 10:41

Din minidisk kan ligge i den samme skuffe som en aml CD.
Kig en gang og du kan se at der er en hulning som passer.
Hvilket styresystem er der på din comp. win98 / ME / 2000 / XP
Du kan kigge og afspille din musikminicd direkte uden ekstra programmer.

Kommentar
Fra : azkp91

Dato : 23-06-06 10:55

Jeg har nok ikke besrevet mini kassetten der er 4 kantet godt nok, det er SHARP MD-MT290H bærbar mini disc-recorder. Jeg har Xp privat og MS office 2000. Kassetten er ligesom de gl. kassetter blot er denne i 3/4 størrelse og kan derfor ikke aflæses direkte på comp.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 11:14

Nu fand jeg den - det er ikke hvad jeg troede men med tape som i diktafonerne.
Og der har jeg ikke nogen ide om hvordan du overfører.

Kommentar
Fra : azkp91

Dato : 23-06-06 11:38

det er ikke tape som de gl diktafoner men en mini disk til digital optagelse med en rund disk i et 4 kantet hus der indsættes direkte i optagemaskinen der er bærbar. Den er næsten ny ca. 3/4 år gl..
Jeg prøver at kontakte producenten for at få at hvide hvem der kan fortælle mig om hvordan. Hvis jeg finder svaret vil lade det gå videre til jer. Hilsen azkp91

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 11:42

Kan den runde disk komme ud.

Kommentar
Fra : azkp91

Dato : 23-06-06 11:45

nej det kan den ikke den forbliver i kassetten også under optagelse. der udgang på selve maskinen til usb stik og også til lysleder men det kan jeg ikke bruge til min comp

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 11:49

Hvis din comp har USB1 er det muligt at bruge sammen med USB2 og så kan der overføres den vej.

Kommentar
Fra : azkp91

Dato : 23-06-06 11:58

det er det der er problemet, jeg kan ikke få overført musik til MS musikfilen eller anden fil selv om jeg bruger usb 2,0 hvilket jeg har prøvet. Spørgsmålet om jeg skal have et specielt program til denne opgave.Kender du ikke den digital optager jeg har fra SHARP. Der er både lysleder og usb udgang fra maskinen.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 40 point
Dato : 23-06-06 12:03

Start comp
Det meste USB udstyr viser sig når stikket sættes i og apparatet tændes.
Hvis den ikke viser sig, skal der hentes en driver evt. hos Sharp

Godkendelse af svar
Fra : azkp91

Dato : 23-06-06 12:06

Tak for svaret e.c.