/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Instrument m./omdrej. tæller Astra 1.7 D~
Fra : sbe
Vist : 863 gange
50 point
Dato : 16-12-02 12:04

Jeg har en Opel Astra 1.7 DTL Van diesel fra 1995, hvor jeg skal have skiftet instrumentet ud. Men jeg kan ikke få fat i et instrument med omdrejnings-tæller fra en Astra 1.7 DTL (W=1102). Kan jeg bruge et instrument med omdrejnings-tæller fra en Astra benzin-model hvor der ligeledes står (W=1102).?????

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 17-12-02 01:35

Det er jeg overbevist om. Impulserne til omdr.tællern kommer fra din dynamo.

Mvh,

Henning

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 17-12-02 02:15

Hej sbe
Jeg skulle mene, at der er tale om den samme tæller. Så gå du bare i gang. Du vil sikkert finde, at der allerede er ledningsnet til monteringen.
Hilsen Az..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-12-02 12:14

> Jeg har en Opel Astra 1.7 DTL Van diesel fra 1995, hvor jeg skal have
> skiftet instrumentet ud. Men jeg kan ikke få fat i et instrument med
> omdrejnings-tæller fra en Astra 1.7 DTL (W=1102). Kan jeg bruge et
> instrument med omdrejnings-tæller fra en Astra benzin-model hvor der
> ligeledes står (W=1102).?????

Du kan bare tage speedometer-uret ud af instrumenteringen og sætte det over
i den instrumentering med den rigtige omdrejningstæller. Det er der absolut
ingen problemer i. Der sidder kun to skruer, der holder det sammen.

Ligeledes kan du flytte omdrejningstælleren, hvis du har lyst til det.

Venligst MacDaddy, Århus
Opel Vectra 2.0i, 1990

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-12-02 18:28

"MacDaddy" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:3dfdb575$0$24713$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Jeg har en Opel Astra 1.7 DTL Van diesel fra 1995, hvor jeg skal have
> > skiftet instrumentet ud. Men jeg kan ikke få fat i et instrument med
> > omdrejnings-tæller fra en Astra 1.7 DTL (W=1102). Kan jeg bruge et
> > instrument med omdrejnings-tæller fra en Astra benzin-model hvor der
> > ligeledes står (W=1102).?????
>
> Du kan bare tage speedometer-uret ud af instrumenteringen og sætte det
over
> i den instrumentering med den rigtige omdrejningstæller. Det er der
absolut
> ingen problemer i. Der sidder kun to skruer, der holder det sammen.
>
> Ligeledes kan du flytte omdrejningstælleren, hvis du har lyst til det.
>

Det er så ikke helt rigtigt.. til min ('93 astra) findes der delco og vdo
speedometre.. og de er ikke just kompatible.. har haft begge og forsøgt det
du siger.. men det gik ikke helt..
--
Med venlig hilsen
Christian Hansen
www.nmweb.dk
www.taabelig-turbo-klub.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-12-02 18:31

"sbe" <sbe.news@kandu.dk> wrote in message
news:RqiL9.1585$Hl6.123787@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en Opel Astra 1.7 DTL Van diesel fra 1995, hvor jeg skal have
> skiftet instrumentet ud. Men jeg kan ikke få fat i et instrument med
> omdrejnings-tæller fra en Astra 1.7 DTL (W=1102). Kan jeg bruge et
> instrument med omdrejnings-tæller fra en Astra benzin-model hvor der
> ligeledes står (W=1102).?????
>

Nej.. din rpm skala vil ikke passe for godt.. ring til en hugger og få ham
til at sende et der passer til en diesel :)
kan fx anbefale Børges Autodele (http://www.borgesautodele.dk)
ellers er der altid www.dataophug.dk

--
Med venlig hilsen
Christian Hansen
www.nmweb.dk
www.taabelig-turbo-klub.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-12-02 18:58

> Det er så ikke helt rigtigt.. til min ('93 astra) findes der delco og vdo
> speedometre.. og de er ikke just kompatible.. har haft begge og forsøgt
det
> du siger.. men det gik ikke helt..
> --
> Med venlig hilsen
> Christian Hansen

Ok - det anerkender jeg så. Imidlertid er ideen i det, jeg skrev god nok, så
det er stadig lettere/billigere bare at bytte dem rundt... såfremt de passer
sammen. Det er min persinlige erfaring, at det bestemt ikke er noget problem
at finde ting, der passer sammen. Jeg har eksperimenteret med tre
forskellige for at finde den kombination, jeg helst ville have, og jeg
stødte ikke på dit problem bare een gang.

Venligst MacDaddy, Århus
Opel Vectra 2.0i, 1990

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-12-02 18:30

"MacDaddy" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:3dfe1436$0$1760$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Det er så ikke helt rigtigt.. til min ('93 astra) findes der delco og
vdo
> > speedometre.. og de er ikke just kompatible.. har haft begge og forsøgt
> det
> > du siger.. men det gik ikke helt..
> > --
> > Med venlig hilsen
> > Christian Hansen
>
> Ok - det anerkender jeg så. Imidlertid er ideen i det, jeg skrev god nok,

> det er stadig lettere/billigere bare at bytte dem rundt... såfremt de
passer
> sammen. Det er min persinlige erfaring, at det bestemt ikke er noget
problem
> at finde ting, der passer sammen. Jeg har eksperimenteret med tre
> forskellige for at finde den kombination, jeg helst ville have, og jeg
> stødte ikke på dit problem bare een gang.
>

gloede også lidt da jeg stod med to adskilte speedometre og de ikke passede
sammen..
men så stillede jeg km tallet op på vdo'et så det passede med det org
(fatter ikke det lykkedes..) og vupti.. speedo med omdrejningstæller :)
delco laver så de speedo's uden 0-tæller og vdo lavede de andre :)
--
Med venlig hilsen
Christian Hansen
www.nmweb.dk
www.taabelig-turbo-klub.dk