/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Forbinde TOMTOM GO 700 til net
Fra : finnkier
Vist : 689 gange
269 point
Dato : 20-06-06 15:57

Jeg har netop anskaffet mig et TOMTOM Go 700 gps navigationsanlæg.
Men jeg kan ikke finde ud af at sætte den op til at få forbindelse til internettet (Tomtoms trafikservice).
Jeg har en SE K600i, som TOMTOM er kompatibel med.
Min mobiludbyder er TELMORE, som desværre IKKE findes på listen over standardudbydere hos tomtom.

Er der nogen, som kan hjælpe mig???

Finn Kier-Hansen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-06-06 16:33

Som jeg husker det med en af mine kolegers TomTom.
Først indstalleredes programmet.
Genstart
Tilslutning af TomTom.
Men vi bøvlede da lidt for han skulle have et større kort ind, og det viste sig at der ikke var plads på memorykortet.
Men med et større memorykort rullede det hele ind.

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 20-06-06 17:30

På GO 700 har du en HDD på 2,5 Giga, så der er plads til det meste.
Jeg har selv en og jeg har tilsluttet den til min telefon uden problemer. jeg aktiverede Bluetooth i begge dele og bad TomTom om at tilslutte til telefon.
Det kræver jo at du har mulighed for data transmition på dit abbonement, ellers har den jo ikke noget sted at koble op mod. Jeg køre selv med TDC og det har ikke skabt nogen problemer. når jeg sidder i bilen fortager og besvare jeg mine opkald via TomTom og det er også uden problemer.

Kommentar
Fra : finnkier

Dato : 20-06-06 21:32

tak for jeres kommentarer, men de løser ikke mit problem. Jeg kan sagtens ringe op via TOMTOMs blåtandsforbindelse til K600i.
Men det er dataforbindelsen, det kniber med.
Er der flere gode kommentarer, please?

Finn Kier

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 20-06-06 22:07

Den skal jo have et sted at lave GPRS forbindelsen til og det er din udbyder, men det er ikke alle abbonementer der er mulighed for at lave data forbindelse med. Er du sikker på at du har det på dit?

Kommentar
Fra : finnkier

Dato : 20-06-06 22:14

Oh, yes, jeg surfer jævnligt på mobilnettet via min K600i, både gprs og 3G nettet, når jeg er i dets dækningsområde.
Nej, det er et mere teknisk spg. omkring selve opsætningen, som, såfremt det var et standard TOMTOM net (3, TDC, Sonofon & Telia, tror jeg det er), formodentlig ville gå af sig selv. Men da TOMTOM ikke kan genkende min udbyder automatisk, skal jeg selv konfigurere forbindelsen. Og det er her, at snoren knækker! Jeg har forsøgt et hav af opsætninger, hver gang skabes der en kortvarig forbindelse, formodentlig til en form for logon, og der går det så galt ...

Så den bedste hjælp ville kunne findes der, hvor en har prøvet en tilsvarende situation, og derfor vil kunne guide mig igennem opsætningen af TOMTOM go 700.

Findes du et eller andet sted????

Finn Kier