/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Etablering af bad på 1.sal.
Fra : sprit73
Vist : 6816 gange
200 point
Dato : 15-06-06 20:23

Hej med jer,

Vi overvejer at få etableret et toilet samt badeværelse på vores første sal. Nogle der har et bud på i hvilket prisleje en sådan konstruktion vil koste? Hvor lang tid vil det ca. tage at få lavet? Det skal blot være en simpel udgave - altså ingen fornemme specielle fliser etc.

Vi bor i kbh og gulvet på 1.salen er plankegulv.

Håber nogle har et kvalificeret bud

Hvem skal man forøvrigt kontakte for at få et tilbud på ovenstående- er det en murer? der skal jo også laves noget vvs - arbejde i sådan et nyt bad

/sprit

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-06-06 20:41

ca 150000 skal i regne med 6-8 uger

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 210 point
Dato : 15-06-06 21:03

du skal nok ikke lægge fliser oven på et plankegulv. det er bedre med vinyl. det kræver en med et certifikat til at lave vådrumsvinyl. de fleste tæppeforretninger, i hvert fald dem der sælger vinyl, har en sådan, eller ved hvor man finder ham.
du skal også have en elektriker på banen.
så skal du bruge en kloakmester og en vvs-installatør. mange vvs-installatører er også kloakmestre.
dernæst er der lige det med kommunen. de skal give tilladelse til det inden du begynder på noget.
du skal måske også snakke med en tømrer, hvis du skal have nye lofter osv.
prismæssigt er det meget svært at sige noget om, men hvis du kontakter en tømrermester, og spørger ham, kan han give en konkret pris, og han kan også sørge for at finde div. andre håndværkere der måtte være nødvendige.
jeg kan måske give dig en ide om hvilket prisleje vi ligger i.
inventar, dvs. skabe, vask og spejl ligger på ca 12000, hvis du skal have en bordplade med indstøbt vask på 140 cm i længden
en brusevæg af dem der kan slåes ind, så den ikke fylder ret meget, koster 3-4000.
vinyl incl opsætning skal du nok ikke regne til mindre end 500 pr kvadratmeter.
toilet, blandingsbatterier og kloakrør + div. fittings løber hurtigt op i 10000.så er der lidt lamper og maling+ evt tapet/glasvæv.
dertil kommer så timeprisen fra alle håndværkerne, så du skal ikke blive forskrækket hvis du kommer over 100.000 kr.
og så lige en detalje. det er svært at finde håndværkere der har tid lige nu, så start med at kontakte dem du vil gøre brug af, og spørg om hvornår de kan. det er ærgerligt at være opsat på, at nu skal det være, og det hele så strander på, at der ikke er nogen der har tid til at hjælpe dig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-06 23:40

Trimares svar og gæt på en pris er ikke helt ved siden af

Hos min mands søster blev der lavet badeværelse på førstesalen for et par år siden.

Ikke noget dyrt og prangende, men det kostede alligevel omkrin 75000,-

Alene vinylgulvet og korrekt vandtæt montering af det kostede 10000,- for et rum på ca 2,5 x 3 meter.

mvh dova

Kommentar
Fra : TommyPein

Dato : 16-06-06 20:13

Hej --- om at indbygge et badeværelse i et eksisterende rum, evt med trægulv.
Langt det bedste er at få et gulv med glasfiber-armeret-polyester, lige som svømme bassiner.
Det afhænger jo meget af rummet - men ofte er det muligt at få det i færdiglavede elementer,
med en gulvsektion med fliserne istøbt, incl. bruse-kar
+ de 4 vægge, hver i 1 eller 2 stykker,med formonterede rør og armaturer.
Lige klar til at isætte store 40x40 eller 30x30 fliser
og ophænge WC + Bidet + Vask m.m.
Det kan ofte opstilles og tilsluttes på få dage - uden svineri --
dertil kommer rydningen af værelset / rummet,
Et sådant 21ende århundredes super flex badeværelse er billigere end et gammeldags.

HILSEN arkitekt-pein@get2net.dk

Godkendelse af svar
Fra : sprit73

Dato : 06-07-06 11:01

Tak for svaret trimare46.