/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
regler for trailer
Fra : CCjunior
Vist : 705 gange
50 point
Dato : 13-06-06 23:02

Jeg har hørt at der skulle træde nye regler i kræft for trailer/campingvogn. at alle med en lastevægt over 750kg kræver trailer kort.
Jeg har ledt lidt hos politiet, men kan ikke finde noget om det.
Er der nogen der kan bekræfte det ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-06 23:06

Der er ikke sat nogen dato på endnu, det har de nu snakket om længe, det er på eu-plan

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-06 23:34

Der er lidt at læse her

http://www.nysynet.dk/flere-servicesider/trailerkort.htm

så kan du selv regne lidt på det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-06 23:43
Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-06-06 01:28

Det har jeg ikke hørt noget om, men det ville være en god ting, da de regler der er i øjeblikket for påhæng over 750 kg, hvor det enten er bilen, trailerens tilladte totalvægt, eller trailerens faktiske totalvægt der bestemmer det, er så uoverskuelige, at politiet ikke engang altid kan finde ud af dem

mvh dova

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-06-06 06:53

Det er rigtig nok der komme skrappere krav til kørsel med en trailer.
Det er jo heller ikke rigtig at en ung person på 18 årkan få et kørekort og så dagen efter kører sydpå med en campingvogn uden at have kørt med en trailer. Det kommer, om det bliver om 1 eller 2 år vides ikke endnu. Så skal man have specielt kørekort, når man vil køre med mere end 750 kg bag på bilen, uanset størrelsen på bilen.
Hvorfor har man ikke 1 eller 2 køretimer med en trailer i dag hos en køreskole?
det burde man have, ligesom man skal have mørkekørsel, kørsel på motorvej m.m.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 14-06-06 11:14
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-06 17:13

CCjunior.... for ca to uger siden, var der igen en omtale af evt. ændringer så man skulle have et
trailerkørerkort, denne gang sagde de i radioen, at det højst sandsynligt ville blive til næste år