/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Hæve-/sænkeskrivebord
Fra : nmv
Vist : 600 gange
100 point
Dato : 09-06-06 19:04

Jeg har et hæve-/sænkeskrivebord med motor af mærket Linak. Fra den ene dag til den anden kunne det kun køre ned, ikke op. Hæve-/sænkefunktionen kan kun aktiveres via fjernbetjening, og det er vist ikke den, der er i stykker, da jeg har testet med en lignende fjernbetjening fra min søsters tilsvarende skrivebord, der virker. Nogen, der kender noget til dette problem? Vi har haft pillet motoren af og åbnet, men der er ikke rigtig noget at se på printpladen (ved heller ikke hvad man skulle kigge efter)..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-06-06 19:45

Ring da til Linak, og spørg efter en der reparerer, han kan måske give et godt råd, eller har en brugt stump/aktivator liggende.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-06-06 20:02

Du kan jo prøve at skifte styrebox - nu da du har 2 ens borde...
Så er du sikker på at det er styreboxen der er deffekt.

Det kan komme af at den har skulle løfte noget der var for tungt... Den kan jo ikke klare at løfte hvis der er en person der sidder på bordet....

Prøv i første omgang at tilslutte den - deffekte box på bordet der virker - o se om dette giver en forskel.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : nmv

Dato : 09-06-06 21:13

Hej! Tak for forslag. Det vil jeg lige prøve...

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-06 21:47

Jeg har siddet som indkøber af bl.a de borde i en virksomhed med ca 1600 medarbejdere, og tog mig også af alle reklamationerne.
Prøv at køre bordet helt ned. Hold knappen inde i 10 sekunder. Det resetter den.
Hvis ikke det hjælper, så henvend dig hos leverandøren. Når du lige har købt det, er der garanti på det.
Linak er nogle af de bedste på markedet til hævesænkeborde. Deres garanti er i orden.

Kommentar
Fra : nmv

Dato : 09-06-06 22:03

Hej Jep3,
Det lyder som et rigtig godt forslag! Jeg skal lige være helt sikker på nogle ting, inden jeg gør det, for hvis bordet kommer helt ned uden at kunne køre op igen, er jeg lidt på den

> Prøv at køre bordet helt ned. Hold knappen inde i 10 sekunder. Det resetter den.
Er det "ned-knappen" jeg skal holde inde?

> Når du lige har købt det, er der garanti på det
Det er nogle år gammelt, tror du stadig jeg skal forsøge med den procedure, du beskriver?

Godkendelse af svar
Fra : nmv

Dato : 09-06-06 22:47

Tak for svaret jeb3. Det virkede helt perfekt!