/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Smerter i livmoderen
Fra : Dullen
Vist : 570 gange
100 point
Dato : 09-06-06 13:41

Jeg er opereret i livmoderen for 3 uger siden og fik fjernet en svulst på str. med en grapefrugt samt min ene æggestok og ene æggeleder (altsammen i venstre side)
Jeg er stadig sygemeldt og må dagligt tage smertestillende piller for at kunne klare smerterne efter operationen.
Jeg har smerter under orgasme sammentrækningerne i kroppen og derfor er det ikke muligt at dyrke sex. Jeg kan stadig ikke bukke mig ned da smerterne er for voldsomme endnu. Derfor er der stadig mange ting jeg ikke kan gøre på "normal" vis
Mit spørgsmpl er nu.
Er der andre der har fået foretaget livmoder operationer der også døjede med mange smerter efter operationen?
Hvis.... hvor længe gik der før I kunne begynde et sex liv og en alm hverdag igen?
Når jeg er smertedækket føler jeg mig jo ikke syg og gør som jeg plejer, men så dukker der flere smerter op igen!!
Det virker meget uoverskueligt.

Håber på nogle positive og seriøse svar

Mvh
Dullen

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 09-06-06 14:06

Hejsa.

Jeg har ikke selv prøvet en underlivsoperation,men kender flere der har, og er selv opereret for andre ting.
Smerterne burde være ved at aftagemærkbart så længe efter.

Har du talt med din læge om det?

Du er nødt til at blive undersøgt.

Kommentar
Fra : Dullen

Dato : 09-06-06 14:16

Tak for hurtigt svar

Har selvfølgelig snakket med den gynækolog-kirurg der opererede mig i tlf og hun siger at svulsten havde trykket mine tarme og andre dele i underlivet pga dens størrelse, så derfor skal jeg gi mig god tid (hvor længe det så er er, ku være individuelt??)
De indre organer skal bruge tid til at vænne sig til al den plads de nu har fået igen....
Jeg er klar over at der går tid med heling efter en operation, men har det skidt med at jeg stadig må tage masser af medicin for at kunne klare at være på højkant..
Syns ikke umiddelbart at smerterne er aftagende hvorfor jeg henvendte mig til hende der opererede mig i onsdags pr. tlf.

Måske er jeg bare utålmodig?
Kender nogle til det?
Smerterne vil ikke forsvinde og det gir en irritations følelse?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-06-06 15:57

Det lyder for mig, som om lægen har ret.

Jeg ville prøve at slappe af og give det hele lidt fred og ro.

Kroppen har brug for kun at koncentrere sig om det sted, der skal heles - jo mere ro du giver den, des hurtigere kommer du af med smertern.

Nyd sommeren, der endelig er kommet.

God bedring

Hanne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-06-06 16:47

M.h.t. at dyrke sex efter sådan en omgang, vil jeg tro du har fået samme besked som er standard:

minimum 6 uger efter

Og 3 uger m.h.t aftag af smerter er "ingenting"

Men i løbet af et par måneder kan du begynde at overveje, om der er komplikationer såfremt det stadig gør "meget" ondt.

Og en normal hverdag...det plejer at være noget der hedder sygemelding i 12-13 uger for sådan noget der.

God bedring.

mvh dova

Kommentar
Fra : Dullen

Dato : 09-06-06 17:03

Snakken omkring udskrivelse og de komplikationer der evt. ku komme gik netop på at jeg fik en dygemelding på 3 uger fra sygehusets syde. Dog siger kommunen der udbetaler mig sygedagpenge at de regner med 4-6 uger for en sådan operation.
Desuden er sex noget man skulle kunne påbegynde så snart man selv føler for det - altås ingen tidshorisont.
Liderligheden tar over óg sommer-fornemmelserne må stå sin prøve snart
man kan jo altid stoppe hvis........

Tror måske nok at jeg er en kende for utålmodig, da jeg ko ikke føler mig syg når jeg er smertedækket, så af den grund er det svært at "gå hjemme" og bare tillade mig at være syg..
Ikke noget jeg tidligere i mit 44 årige liv har oplevet, da jeg tilhører typen der aldrig er syg ellers.

Jeg må slå koldt vand i blodet, nyde solen og lade tiden vise vej.

Takker endnu engang for seriøse og behagelige svar
Mvh
Dullen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-06-06 18:20

Dullen - that's the spirit!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-06-06 12:06

Nu ved jeg ikke, hvad du er opereret for når du skriver "en svulst".. Men jeg går ud fra, at der har været tale om fibromer eller cyster siden de har været så store, og siden du ikke er i efterbehandling for kræft.

Men fibromer og cyster er da også slemt nok, netop fordi de kan blive så store og fordi det jo så medfører en stor "omrokering" og syning i dine indre dele.

Når du har fået at vide, at der nok går mindst 3-6 uger før du er smertefri, så må du give det lidt mere tid... FORUDSAT at du ikke får det VÆRRE.. For hvis du synes, at du har fået det værre efter en periode med bedring, så skal du insistere på en undersøgelse og ikke bare lade dig spise af med beroligende ord i telefonen.

Jeg håber for dig at du er "fit for fight" meget snart, så du kan nyde sommeren på alle måder.
Rigtig god bedring..