/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Ingen lyd
Fra : jonassr
Vist : 667 gange
200 point
Dato : 08-06-06 23:12

Jeg har lige formateret min acer bærbar computer men der er ingen lyd, når jeg går ind i lyde og lydenheder kan men ikke det store. man kan ikke engang skrue op eller ned. jeg ved ikke helt hvad der er galt og om jeg måske mangler noget hardware ?? håber på at kunne få lidt hjælp

Hilsen Jonas

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-06 23:14

har du driveren installeret?

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 08-06-06 23:15

Hmm tror det ikke, jeg kan ikke finde den. hvor kan man finde den ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-06 23:18

Du tjekker det ved at gå i - start - højreklikke på - denne computer - egenskaber-hardware-enhedshåndtering- så gå ind under hovedmenuen og find dit lydkort, dobbeltklik gå derefter ind i drivere, og se om det er installeret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-06 23:19

Hvis du ikke har den på pc'en, må du have den på en cd-rom ellers så søg på acers hjemmeside

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 08-06-06 23:23

der er ingen driver.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-06 23:26

hvis du har en CD-rom med den driver du skal bruge, går du ind under kontrolpanel - tilføj hardware - derefter får du computeren til at enten finde din hardware eller du finder den manuelt - derefter får du "browset" dig ind på der hvor du har installations mappen/filerne på din CD. Derefter installere computeren hardwaren og den burde virke.

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 08-06-06 23:28

jeg har ingen cd, kun min xp.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-06 23:30

Så må du på google og søge efter den, eller måske den er på acers hjemmeside??

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 08-06-06 23:32

jeg er lige inde på siden nu men kan ikke rigtig hitten den. ved ikke om du kan hjælpe? acer travelmate 2201wlc

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-06 23:34
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 08-06-06 23:35

http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

du skal lige finde den rigtige model af lydkortet først

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-06 09:56

Hej du - prøv at ringe om hjælp her:

Acer Support: Software og Hardware support samt henvendelse ved reparationer
Åbningstider: Mandag-fredag 9:00-18:00
Telefon: 38 48 73 42

du skriver at du ingen cd´ere har - jamen i de fleste nyere ligger de på maskinen og kan brændes ud - det er noget de fleste firmaer har fundet på i stedet for at lægge genindlæsnings cd´ere ved siden af - ved du ikke hvor du skal finde det kan du spørge på ovenstående.
Jeg går ud fra du har xp home liggende på

Godkendelse af svar
Fra : jonassr

Dato : 09-06-06 12:56

Tak for svaret Nordsted1.