/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
fugning af vinduer
Fra : CCjunior
Vist : 735 gange
100 point
Dato : 08-06-06 22:35

Jeg har sat ny vinduer i huset og skal til at fuge dem.
Vi har købt 3 tuber Danaseal 20. hvid.
det er en temmelig dyr løsning ca 65kr tuppen. hvad med en billigere fra harrald nyborg eller lign.?
kan de holde godt nok. eller hur ??

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 09-06-06 06:15

jeg ville ikke vælge den billige , den holder ikke så længe , er også meget svære at arbejde med og få pæn
hvis du ikke selv har prøvet det før , vil det også være en god ide at få en til at hjælpe dig igang , man ser alt for meget dårligt arbejde fordi folk selv tror de ved hvad de har med at gøre
det er ikke så svært , men hvis du ikke gør det rigtigt samt bruger en ordentlig bagstop , så holder det ikke ret længe
kender du en håndværker , kan han nok skaffe en god fuge til den halve pris , der er flere på markedet , men mange af dem kan du ikke købe som privatperson

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-06-06 12:36

Det er forhåbentlig inde i huset, du vil bruge det der på tube! Du skal have tjæret værk eller ekspanderende fugebånd i, og uden på skal du ha kalkmørtel. Hvis du fuger damptæt udefra, risikerer du, at vinduerne rådner fra karmen indad på 4-10 år. Kig evt. i Søren Vasegaards "Bogen om huset"
mvh
pbp