/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Barnevogne i opgange
Fra : Dr.Disco
Vist : 2596 gange
300 point
Dato : 08-06-06 17:13

Hey!

Som nybagt far er der en masse man skal til at have styr på!!!

Hvordan er det med lovgivning og regler vedr. barnevogne i opgange?

Jeg ved at det mange steder er forbudt pga. brandfaren ved at pyromaner sætter ild til barnevogne. Hvordan er det så når barnevognen kan skilles i to dele, således at barnevognskassen bæres op i lejligheden og kun metalstellet efterlades i opgangen? Så er der jo ikke så meget tilbage at sætte ild til!?! (billede af Brio Duo; http://www.babyshop.no/trille/Brio/Duo_s.jpg )

Vores ejendom har en cykel/barnevognsrum, men det er i en anden ejendom og derfor langt at gå med barn, indkøbsposer osv.

Mvh.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-06-06 17:19

Det kommer helt an på de regler der gælder for dit boligselskab,( der må være nogen regulativer du kan finde svaret i, ellers må du forhøre hos dem).

Som selvfølgelig udformer deres regler efter loven, om at der i tilfælde af brand skal være fri passage, så opgangene ikke flyder med barnevogne, legetøj og andet.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-06 17:30

Har du ikke et kælderrum, hvor du kan sætte stellet til barnevognen.

Det er jo ikke kun på grund af brandfaren, men der skal jo være plads, så beboerne kan komme ud og ind af opgangen.

Det er mange steder forbudt at sætte barnevogne og cykler i opgange.

Hvert boligselskab sætter deres regler indenfor lovgivningens rammer.

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 300 point
Dato : 08-06-06 18:17

Forhør dig hos din boligforening/udlejer.

Det er ikke kun brandfare de tænker på, det er også rengøring af opgang.
En barnevogn sviner for det første også, og rengøringspersonalet flytter sjældent den slags. Dvs. at der ikke bliver gjort rent der.

Men ellers, lad dog barnevognen stå mens du bærer varerne op. Kør barnevognen hen på plads og tag den lille på armen op.
Det har jeg skam også gjort, da mine var små

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 08-06-06 21:12

Jeg ved reglerne at inde i Tåstrup der bliver barnevogne, klapvogne, Rolator og andre ting som 3 hjulet cykler fjernet, beboer får bøde på 500 kr pålagt næste husleje indbetaling, hvis det forefindes
Det er brandtilsynet der forlanger det boligselskabet der får bøder og politi på nakken.
Sådan som elkørestole og den type til indvalidekøretøj skal der ansøges om, og det svært, men bliver givet.
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 09-06-06 10:38

Droslerne den med bøden har jeg også hørt om fra andre steder.

Citat
Jeg ved at det mange steder er forbudt pga. brandfaren ved at pyromaner sætter ild til barnevogne. Hvordan er det så når barnevognen kan skilles i to dele, således at barnevognskassen bæres op i lejligheden og kun metalstellet efterlades i opgangen?

Det er jo ikke bare et spørgsmål om man tager selve kassen af pga. brandfare.
Men det er skam også træls med en opgangsbrand, og brandfolkene ikke kan komme igennem. Det kan koste menneskeliv.

Jeg mener det er 90 cm, hvor der SKAL være fri passage.

Kommentar
Fra : camillaogoco

Dato : 28-06-06 20:08

Ang barnevogn og brand, så har jeb3 ret, det erikke faren for at, der bliver sat ild, til barnevognen, men pga pladsen i opgangen er beregnet, som passage til brandfolk, ved evt brand i opgangen.
Det er ulovligt på nogen måde at spære dette område.. så måske en tur over til barnevognsrummet, er en god ide´. så for man også lidt ekstra motion

Godkendelse af svar
Fra : Dr.Disco

Dato : 06-07-06 16:09

Tak for svaret jeb3.

Sorry den sene respons...