/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Der er ikke lys i MiniVigor128
Fra : steenfibiger
Vist : 629 gange
200 point
Dato : 08-06-06 13:25

Jeg har haft store problemer med min skærm, lyd, grafikken og tænd-slukfunktionen. Nu har jeg fået skiftet motherboard, grafikkort, lydkort og CD-Romdrev til et DVD-drev. Men nu er der ingen kontrollys i min MiniVigor 128 modem. Den røde lampe lyser (indikation for at den arbejder aktivt) hele tiden på PC-en, som om den aldrig bliver færdig med at starte op, og der kommer aldrig lys i hverken ISDN-kontrollampen eller USB-kontrollampen. Jeg har Windows 98, 2. udgave.
PC-en funger perfekt med alle andre funktioner end opkopling til internet!
Hvad kan jeg gøre, hvad kan jeg kontrollere for at komme videre. MiniVigor128 har fungeret perfekt som modem indtil alt det andet blev udskiftet.
Jeg er meget lyddhør overfor gode råd nu. - tak!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-06 10:49

har du tdc så er der en vejledning her
http://kundeservice.tdc.dk/privat/telefoni/faq.php?id=71474

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-06 10:50

der kan let opstå problemer hvis du kører isdn - prøv at ringe til support hos din udbyder så tror jeg det går strygende let

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 09-06-06 10:53

Tak Miritdk, Jeg har lige ringet til TDC og fået at vide, at jeg skulle prøve at slukke for strømmen til min ISDN-boksen, vente lidt og tænde igen. Det mente hun jeg skulel prøve i første eomgang.
Det prøver jeg i løbet af weekenden,
Hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 09-06-06 11:13

det kan udemærket være rigtigt at du skal gøre sådan - det var noget jeg i sin tid også gjorde - lidt ligesom at resette en router af og til

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-06-06 12:07

Nu har jeg kun ét problem tilbage: Den ryde lampe bliver ved med at lyse på PC-en. Den røde lampe plejer kun at være tændt, når den starter op og når den henter data fra harddisken eller internettet. Lampen sidder ved siden af den grønne lampe, der indikerer at der er tændt for strømmen.
Betyder det noget at den røde lampe hele tiden lyser? Brænder harddisken elelr andet i PC_en sammen, når den røde lampe hele tiden lyser?
Hvordan kan jeg få den til at holde op med det???????????????????????????????????
Det håber jeg er mit sidste og endelige problem med denne PC! Så jeg hbåber at jeg kan få svar på det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-06-06 13:25

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 12-06-06 10:30

Tak for svaret miritdk. Jeg har efter flere måneders problemer fået godt gang i min gamle PC. Tak for din ihærdige hjælp.
Husk nu også at nyde det gode vejr!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-06-06 10:44

selvtak og i lige måde - og pas på solen