/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Linksys Router / Messenger opsætning
Fra : Kris77
Vist : 542 gange
200 point
Dato : 14-12-02 00:56

Jeg har i længere tid forsøgt at kunne komme til at snakke(stemme samtale) med andre via messenger. Jeg har haft det til at virke en enkelt gang, men jeg aner ikke hvad jeg gjorde.

Er der nogen der kan beskrive hordan man gør, MEGET gerne "step by step"

Jeg har en Linksys BEFSR41. Firmware Version: 1.42.6, Mar 11 2002
uPnP er instaleret i windows og aktiveret det i routeren.
Under forwarding har jeg følgende til min maskines IP:

6891-6900 TCP & UDP
1863-1863 TCP & UDP
5190-5190 TCP & UDP
6901-6901 TCP & UDP

(Jeg har dog læst et par steder man det ikke skulle være nødvendigt, da routeren selv skulle finde ud af det?!?!)

Msn messenger ver. 5.0.0540

Kris

Kommentar
Fra : luffe10

Dato : 14-12-02 01:04

Kan du sende og modtage filer over msn?

Kommentar
Fra : Kris77

Dato : 15-12-02 22:11

Jeg kan godt sende filer.

Jeg har prøvet at fjerne alt i routeren til messenger, men jeg kan stadigt ikke snakke med folk.

Er der ikke nogen der kan lave en step by step beskrivelse med en Linksys router?

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 200 point
Dato : 14-12-02 06:36

>
> Jeg har en Linksys BEFSR41. Firmware Version: 1.42.6, Mar 11 2002
> uPnP er instaleret i windows og aktiveret det i routeren.

Tja så skulle det bare virke uden at du behøver at forwarde nogle porte.
(Det klarer UPnP)

Virker fint her på min d-link 604

mvh

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 18-12-02 02:31

Hent først den seneste firmware update fra Linksys hjemmeside den understøtter UPnP som Messenger benytter.

http://www.linksys.com/download/firmware.asp?fwid=1

http://www.practicallynetworked.com står følgende om MSN:

MSN Messenger
(Watch Out! Opens a wide port range!)
NOTE: Shut off any personal firewall programs such as BlackIce, ZoneAlarm, etc.
Ports 6891-6900 enable File send,
Port 6901 is for voice communications
Allows Voice, PC to Phone, Messages, and Full File transfer capabilities.
Thnx to Brad King & Bill Finch Jr.
IN TCP 6891 - 6900
IN TCP 1863
IN UDP 1863
IN UDP 5190
IN UDP 6901
IN TCP 6901

Håber du får det til at virke.

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-12-02 14:26

"Gråmus" <NoSpam_@shit.xx> skrev i en meddelelse
news:ategi6$mta$1@sunsite.dk...
>
> >
> > Jeg har en Linksys BEFSR41. Firmware Version: 1.42.6, Mar 11 2002
> > uPnP er instaleret i windows og aktiveret det i routeren.
>
> Tja så skulle det bare virke uden at du behøver at forwarde nogle porte.
> (Det klarer UPnP)
>
> Virker fint her på min d-link 604
>

er der uPnP på Dlink 604 ??

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 18-12-02 02:42

Skulle det ikke fungere med den nyere firmware med fixed UPnP kan du forsøge følgende (Fra BigBlueBall Forums)

In MSN go to ->Tools ->Options -> Connections
- Check 'I use a proxy server'
- Set it to 'HTTP Proxy Server'
- Enter the IP address of your router (192.168.x.x The Gateway)
- Set the port to 80 (default)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-12-02 01:06

"Martin S." <real_warhawk@removethis.hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:atfbjm$oid$1@sunsite.dk...
>
> "Gråmus" <NoSpam_@shit.xx> skrev i en meddelelse
> news:ategi6$mta$1@sunsite.dk...
> >
> > >
> > > Jeg har en Linksys BEFSR41. Firmware Version: 1.42.6, Mar 11 2002
> > > uPnP er instaleret i windows og aktiveret det i routeren.
> >
> > Tja så skulle det bare virke uden at du behøver at forwarde nogle porte.
> > (Det klarer UPnP)
> >
> > Virker fint her på min d-link 604
> >
>
> er der uPnP på Dlink 604 ??
ja det skal jeg lige mene da
bloker alt i en d604 og du kan bruge msn,icq,online spil og så videre.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-12-02 03:40

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
news:atgh10$qgq$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Martin S." <real_warhawk@removethis.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:atfbjm$oid$1@sunsite.dk...
> >
> > "Gråmus" <NoSpam_@shit.xx> skrev i en meddelelse
> > news:ategi6$mta$1@sunsite.dk...
> > >
> > > >
> > > > Jeg har en Linksys BEFSR41. Firmware Version: 1.42.6, Mar 11 2002
> > > > uPnP er instaleret i windows og aktiveret det i routeren.
> > >
> > > Tja så skulle det bare virke uden at du behøver at forwarde nogle
porte.
> > > (Det klarer UPnP)
> > >
> > > Virker fint her på min d-link 604
> > >
> >
> > er der uPnP på Dlink 604 ??
> ja det skal jeg lige mene da
> bloker alt i en d604 og du kan bruge msn,icq,online spil og så videre.

Fint nok, kunne bare ikke se det på specs. :D

Kommentar
Fra : Kris77

Dato : 14-01-03 16:29

Jeg har stadigt ikke haft held til at få det til at køre.

Jeg har snart prøvet ALT! Er der virkeligt ikke nogen der har en ligende opsætning der virker?

Er der nogen der ved noget om der skulle være problemer med at forbinde til nogen som ikke køre med router? (Hvor de godt kan snakke med andre der heller ikke bruger router?)

Kommentar
Fra : Midnightnight

Dato : 13-12-03 00:57

Jeg har en BEFSR41 V3 Firmware Version: 1.04.8
under Administration så fanebladet Management
Upnp til Enabled
og ikke andet, det var det eneste jeg skulle, for at få det til at virke. Jeg havde de samme problemer som dig.

Godkendelse af svar
Fra : Kris77

Dato : 13-12-03 01:23

Tak for svaret Gråmus.