/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
flyttet område på jobbet......
Fra : benles44
Vist : 532 gange
200 point
Dato : 03-06-06 15:08

Hej alle
Jeg arbejder som ejendomsassistent i en boligforening ( for dem der ikke ved det gl. betegnelse gårdmand )
Efter det nye regler sidste år, får vi 3 lønsedler fordi vi har 3 afd, for at bolig foreningen ikke skulle betale moms.
Vi er 4 ejendomsass. 1 mesterass. og 1 varmemester ansat, vi er delt op i områder hvor man laver alt forefaldende arbejde, og hjælper hinanden ved større opgaver.
Vi fik ny mester for 2 år siden og han har den indstilling at han flytter om på folk, og man bliver ikke spurgt og der er heller ikke varsel.
Sidst gik det ud over mig for 3 mdr siden, min kollega og jeg blev hevet ind på kontoret min kollega havde ikke passet sit arbejde så han skulle gå i mit område for der var ingen kældre han kunne gemme sig i.
Og jeg skulle væk fra mit område fordi jeg var altså for gode venner med bestyrelsen og skulle have sagt noget pis om mesteren , hvad jeg ikke har gjort men det var så påstand mod påstand.
Han har så åbenbart lyst til at blive ved med at flytte rundt på folk ind i mellem, og jeg kunne godt lide at vide, må han det, bare lige når det passer ham, fra den ene time til den anden???
Hans begrundelse er at vi er ansat i alle afdelinger så det er ham der bestemmer hvor vi skal gå?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-06-06 15:39

Jeg er bange for at han kan gøre det, da din kontrakt jo nok siger at du er ansat i ejendomsselvskabet mm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-06-06 16:30

Du skal have en ansættelseskontrakt, hvor der tydeligt står hvor du er ansat,og hvor dinarbejdsplads er. Det er et lovkrav.
Hvis du har flere arbejdsgivere, skal der være en fra hver.

Din ordning , lugter af ulovlig forsøg på at omgå regler!

Normalt kan man ikke bare flytte rundt på folk uden varsel; men der findes job, hvor det i sagens natur hører med. Det er rejsemontører og lignende. I så fald er det arbejdstid at rejse rundt og arbejdsgiveren der betaler.

Nu er i jo så heldige at god arbejdskraft for tiden ikke hænger på træerne.

Hvis i bare er enige skal I , i fællesskab gå til arbejdsgiveren, ( ejendomsselskabets administrator ) og erklære at det er ham eller jer. Hvis i ikke kommer af med skiderikken, vil i kollektivt sige op, på grund af hans dårlige opførsel og ulovlige ledelsesmetoder.
Det er ikke lovligt at sige op kollektivt på grund af i ikke synes om hans ledelse, så begrundelsen skal være hans fejl og ulovligheder, samt dårlig kemi. Grænsen er hårfin. Det lykkes hvis i er enige og står fast.

Arbejdsgivere er umiddelbart tilbøjelige til at backe up om sådanne mellemledere; men når besværlighederne går op for dem, gør de det ikke mere.

Kommentar
Fra : benles44

Dato : 03-06-06 17:41

tak for svarene intil videre, med hensyn til ansættelse kontrakt står der at vi er ansat i alle 3 afd. og det er med samme varmemester i alle afd.
Før kørte vi jo med at det skulle varsles, det er bare ubehageligt at du bare kan få at vide at du i morgen skal være i et andet område.