/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Motobecane Cady
Fra : PrivateDK
Vist : 5423 gange
100 point
Dato : 03-06-06 01:46

Jeg er ved at restaurere en gammel Motobecane Cady, men bremse/gashåndtaget er knækket.
Jeg kan ikke rigtigt gennemskue hvordan det skal fungere. Der sidder en pal, der ser ud til at give lidt gas når man bremser eller omvendt.
Er der nogen der ved hvor man eventuelt kan skaffe et håndtag, et sted hvor de har dele til veteran knallerter.
Jeg kan måske være heldig at finde en på stumpemarked, men vil gerne høre om der er nogen der har kendskab til hvor jeg ellers kan finde en.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 03-06-06 13:16

Mon ikke en stor knallertforhandler ligger inde med stumper, eller noget der kan bruges.
http://www.agerskovcykler.dk/Scooter+-+MC/Veteran+Knallerter.html
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 06-06-06 12:50

Tja, han havde det ikke, men vi fik en god snak, og du er den eneste der svarede, så hvem skulle jeg ellers give pointene.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-04-07 19:00

Hej.
Har du fået din Cady lavet.
Hvad er det der er brækket jeg er selv i gang med at restaurere en af typen en gammel mørkrød fra 60érne tror jeg.
Jeg kan se at på gashåndtaget ved forbremsen er der lavet en speciel anordning der gør at hvis man håndbremser så slækkes der på gassen med en ekstra pal.
Det er da muligt at jeg har dele kommer an på årgang osv.
Jeg mangler klistermærker til tanken, hvis du har sådan nogle og en kilerem

mvh Eigil

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-04-07 20:36

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 20-04-07 23:18

Hej Eigil og PrivateDK
Klistermærker kan du købe ved Kell Isager på 86855258. Han laver til alle knallerter.
Vedr. reservedele - snak med Claus på Cykelbørsen i Randers 86429991. Han har vist nye dele til Cady.

Det vil være et godt træk at melde sig ind i en Veteranknallertklub - fx Aktiv - se hjemmesiden vkka.dk. Her er der links til andre hjemmesider som kan have interesse samt annoncører med specielle reservedele. 6 gange om året udkommer der et blad, der hedder Knallert Journalen som omhandler knallerter fra '70 og ældre. Kan kun fåes med et medlemsskab af en af de danske klubber.

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 21-04-07 09:49

Hej Micmac01, og privatDK
Undslyld privat jeg bruger din ledetråd, det virker jo meget fint.

Tak for svaret.
Jeg er medlem af knallertklubben Aktiv, der er jo forskellige kontakter, men det er jo altid godt at have kontakter på kryds og tværs ingen har jo alt.
Jeg har købt mærker hos Kell Isager, det var meget fint, jeg har også købt en rem, men det er en autorem og passer ikke helt som den skal tror jeg ikke, den kan hitte på at glide, ellers er det fordi der er for stor kompression, den må jo være for "ny og ikke tilslidt" !!! nå spøg til side og tak for dine fine oplysninger jeg vil prøve cykelbørsen vi er engang imellem i Randers alligevel.
Jeg har fået den igang den kører fint.

Mvh Eigil.

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 21-04-07 12:22

Hej eigil

Det kan jo også være dit remhjul, som er slidt. Jeg købte en lille parti ukendte ting. Der er blandt andet noget til motobecane. om det er Cady ved jeg ikke, men jeg har omkring 6-8 remhjul og svinghjul etc.
Jeg vil gerne maile dig et billede af tingene, så kan du jo vurdere og der er noget, som skal måles op. Du kan kontakte mig på micmac01[snabela]pc[punktum]dk

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : sven2860

Dato : 23-04-07 10:35

Hej Privatedk.

Udskrift af side 4 i instruktionsbogen.

Når føren bruger forbremsen, lukkes der automatisk for gassen, så motoren går over i tomgang.

Dette sker, selv om gashåndtaget er efterladt i åben stilling.

Dette system er af væsentligt betydning for trafiksikkerheden.

Da det er længe siden du har spurgt, ved jeg ikke om du er kommet nærmere.

Hilsen sven