/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
farvning af sko
Fra : rikke2
Vist : 4534 gange
100 point
Dato : 01-06-06 08:23

Er der nogen der har erfaring med at farve hvide sko sorte........ og evt hvilket produkt der er brugt????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-06 09:17

Jeg har farvet hvide sko sorte for flere år siden. Det jeg farvede med købte jeg hos skotøjsfor
handleren.

Det blev et flot resultat, du skal bare sørge for at følge anvisningen, og få renset skoene helt i bund
inden du begynder med den sorte farve, ellers krakelerer farven af.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 01-06-06 11:31

Du kan få navsværte fx. hos panduro hobby.
nilsg

Kommentar
Fra : 1anne

Dato : 01-06-06 13:08

Hej Rikke,

Du kan købe sort narv-sværte hos din skomager.

Først renses/vaskes skoene grundigt, derefter skal de have lov til at tørre helt.
Når skoene er tøre påføres narvsværten og skoene tørrer igen. Når sværten er tørret helt ind fjernes evt. overskudsfarve med en tør klud. For at sikrer det bedste resultat kan du give skoen endnu en omgang med narv-sværten.

God fornøjelse med det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-06 14:03

Jeg er enig med de 2 seneste svar. Løsningen hedder Sort Narvsværte. Men du skal først behandle skoen, for at fjerne den gamle farve og de stoffer som læderet allerede ER behandlet med.
Køb Acetone og bland det op med demineraliset vand. Ikke alt for stærkt for så æder det læderet. Vask med blandingen til farven er forsvundet og derefter med vand for at stoppe afsyringen. Lad så skoene tørre og påsmør Sort Narvsværte. Brug handsker ellers bliver dine hænder sorte i MEGET lang tid. Det er ikke specielt giftigt, så du behøver ikke åndedrætsværn.
Efter den fornyede indfarvning, skal du selvfølgeligt påsmøre læderolie. At du så også kan polere skoen er jo en selvfølge. HELD OG LYKKE. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-06 18:52

I hvilket materiale er de sko, der skal farves?

Kommentar
Fra : rikke2

Dato : 01-06-06 22:38

Tak for hjælpen har nu forsøgt mig med narvsværte og afventer at se det endelige resultat i
dagslys!!!!!! Håber selvfølgelig det bedste

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-06 22:42

Er det sko af skind/læder, som du har farvet?

Kommentar
Fra : rikke2

Dato : 02-06-06 20:19

Det er læder sko!!!