/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Sunde mellemmåltider
Fra : Knaser
Vist : 1017 gange
20 point
Dato : 12-12-02 20:36

Er der nogen som har nogle supergode og sunde idéer til mellemmåltider? Da jeg har et travlt program, er jeg meget interesseret i at det kan være nemt at tage med på arbejde eller at det kan laves på forhånd og fryses ned, så det er nemt om aftenen når chokolade m.m. ellers kommer på bordet? Håber at høre fra en masse.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-12-02 22:37

Hej ..

Jammen der er vel næsten ingen grænser - først er der alle de frugter og grønsager man ellers kan komme i tanke om, det er ikke særligt opfindsomt og måske endda nogen gange trivielt.
- dernæst brød - sandwiches med sundt pålæg - kager kan man vel osse bage stadig under hensyntagen til de skal være sunde.

For ikke at sidde her og fyre en masse af tror jeg du meget bedre kan finde noget der er netop DIN smag på nogle af disse sider :
http://www.altomkost.dk/madtildig/6omdagen/6_om_dagen_kampagnen/Forside.htm
( især den der "Sprøde Microchips" ser god ud )

http://www.arlafoods.dk/C1256A11003233CD/alldocs/QE8CA1F25D2782ED5C1256B25004D7EA8!Open&HJ100D01Cat01&029&001
( her er osse en masse sunde tips )

http://www.densundelinie.dk/opskrifter/mellemmaatider.htm

Håber du her finder inspiration til lidt lækkert

Glædelig Jul fra Fnollerpige

Kommentar
Fra : Knaser

Dato : 13-12-02 17:43

Hej

Det var fint med de mailadresser - der har jeg nu været inde for at se og har da fundet nogle go'e idéer der skal afprøves. Og ja - du har ret i at der selvfølgelig er mange muligheder, mit problem er bare at jeg snart er temmelig træt af al den frugt og når jeg sidder derhjemme om aftenen og får en frygtelig trang til at spise - ja så skal det helst være noget som er lavet i forvejen og som let kan varmes op, eller som bare er hurtig at sammensætte. Jeg synes tit at frugt bliver hurtig dårligt eller også er det ikke lige dét jeg har lyst til. Knækbrød eller en skive rugbrød med ost eller lign. er jeg ikke så begejstret som mellemmåltid. Men nu har jeg da fundet nogle gode opskrifter (men modtager gerne flere)

Også glædelig jul herfra

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 21:07

Hej igen - okay jeg holder øje og finder jeg mere poster jeg det til dig herinde

Hilsen Fnollerpige

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 20 point
Dato : 13-12-02 21:33

Fandt lige dem her også - noget af det der står her kunne jo godt laves i forvejen og fryses

Grovbolle bagt med fyld af f.eks. æble og kanel eller kyllingetern og revet gulerod / lidt oliven

Toast med mager skinke og mager ost 17%

Toast med tun, ost og tomat

Brød eller grov knækbrød med fedtfattigt pålæg fx: kylling, rejer, mager leverpostej m/ rødbede

Pizzasnegle eller små runde pizzastykker

Pølsehorn eller horn med skinke

Pitabrød med salat, tun, ærter, majs og fedtfattig dressing

Fedtfattigt surmælksprodukt med lidt drys af ristet havgryn m/ rodiner og nødder

Grønsager i mundrette stykker

Råkostsalat med brød til

Rugbrød med hytteost

Pirog med grønsagsfyld

Hilsen Fnollerpige
- jeg holder som sagt fortsat udkig og skal nok tænke på dig, når jeg støder ind i noget godt *S

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 21:35

havgryn med rodiner *G - de må mene havregryn med rosiner.

Godkendelse af svar
Fra : Knaser

Dato : 14-12-02 16:12

Hej Fnollerpige

Endnu engang tak... Jeg må snarest muligt igang med nogle at de opskrifter. De dér piroger må jeg ha' afprøvet, og jeg har også fundet en opskrift på sunde pølsehorn... Uhhmmm. Det er godt at der snart er lidt fridage så jeg kan få dem afprøvet.

Hilsner fra Knaser

Kommentar
Fra : Knaser

Dato : 14-12-02 16:12

Hej Fnollerpige

Endnu engang tak... Jeg må snarest muligt igang med nogle at de opskrifter. De dér piroger må jeg ha' afprøvet, og jeg har også fundet en opskrift på sunde pølsehorn... Uhhmmm. Det er godt at der snart er lidt fridage så jeg kan få dem afprøvet.

Hilsner fra Knaser

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-12-02 14:50

Knaser wrote:
>
> Er der nogen som har nogle supergode og sunde idéer til mellemmåltider?
> Da jeg har et travlt program, er jeg meget interesseret i at det kan
> være nemt at tage med på arbejde eller at det kan laves på forhånd og
> fryses ned, så det er nemt om aftenen når chokolade m.m. ellers kommer
> på bordet? Håber at høre fra en masse.
>

Tja gulerods- og agurkestænger med en god yoghurt-dressing kender du
vel.
(Brug den græsk/tyrkiske med 10% fedt, den er noget i retning af
cremefraiche. Du kan købe den i mindre portioner i supermarkeder og i
større portioner hos de fleste grønthandlere)

Forskellige former for fedtfattige muffins kan vel også bruges.
Sådanne skal helst bages i silikone-forme, da de gerne hænger fast i
bagepladen/-papiret.

Isdesserter (hakket frossen frugt + noget yoghurt + sødemiddel = en
slags softice), varme kanelæbler (eksperimenter selv med anden frugt)
kan bruges i andre sammenhænge.

Mulighederne er mange.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk