/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Brænding af fil til DVD.
Fra : marcussen1
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 23-05-06 17:33

Jeg har downloaded "Mandriva-Linux-Free-DVD.i586".Den er på 2.03 GB. Hvordan får jeg den ver på en DVD-skive, så jeg kan installere den på en anden PC.
Jeg bruger XP-Pro.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 23-05-06 17:40

Jeg glemte at sige, at den ligger på skrivebordet

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-05-06 17:56

højreklik på filen >>Åbn med>>vælg dit brænder program
forud sat du har en DVD brænder..

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 23-05-06 18:14

Jeg har dvd-brænder og Nero, men når jeg høreklikker på filen kommer Nero ikke frem i "Åbb med"

Kommentar
Fra : jacob_waino

Dato : 23-05-06 19:43

Når du bruger Nero, så er det vigtigt at du vælger at det er en DVD du skal arbejde med, og så skal ru du vælge at "Brænd image til disk"

Når du vælger dette, så bliver det en DVD du kan boot op på, ellers kan det være lige meget med at få den på en skive.

P.s. Forresten herligt at se at der er andre der har fået øjnene op Open Source Dist'er...

Have fun

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-06 20:47

hmmm.
åbn nero vælg "nero burning rom >>i menu'en ny komplilering >>åbn >>
find din "Mandriva-Linux-Free-DVD.i586" og følg guiden

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 23-05-06 21:15

Tak for svaret dk.
Så var den der med samme. Tak for hjælpen...... kan du også fortælle mig proceduren, når jeg skal inst. Mandriva på den anden PC. Den er inst. XP-Pro. Skal den formateres først eller skal jeg blot lægge DVD'en i skuffen og køre derfra.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-05-06 21:41

Du skal sætte i bios til at boote fra cd først (medmindre du kan vælge det fra
opstart menu'en)

under install bliver du advaret om der er et andet styresystem på, og dette
vil blive slettet også selvom du har oprettet flere partitioner, dise vil også blive slettet
så husk hvis der er data du vil bevare så flyt dem over på en anden disk.

du skal såmen bare følge guiden under install.